עמוד 1 מתוך 1

הפסוק "וידעת היום" שבסוף עלינו לשבח, נחשב כאחד מפסוקי מלכיות?

פורסם: ג' ספטמבר 19, 2023 2:46 pm
על ידי אבא יודן
השנה שמתי לב, שאולי הקטע עלינו לשבח אינו הקדמה למלכיות, אלא חלק ממלכיות עצמו, כי לדברי רבי יוסי (שהלכה כמותו), פסוק וידעת היום כשר למלכיות.
ולפי זה, אולי באמת היתה הקדמה לפני כל פסוק, דוגמת שאר תקיעתות.

Re: הפסוק "וידעת היום" שבסוף עלינו לשבח, נחשב כאחד מפסוקי מלכיות?

פורסם: ג' ספטמבר 19, 2023 6:56 pm
על ידי צורב מתחיל
רש''ש מדר''ר ויקהל.PNG
רש''ש מדר''ר ויקהל.PNG (38.9 KiB) נצפה 481 פעמים

בעקבות קושייתו על הפסוק "ויהי בישורון מלך, הרש"ש נוקט שוידעת הוא א' הפסוקים.
אמנם כמדומ' שכבר דובר בפורום שכל ההוספה של "עלינו לשבח", היא הוספה יותר מאוחרת, ומתחילה היו מתחילים בעל כן נקוה.

Re: הפסוק "וידעת היום" שבסוף עלינו לשבח, נחשב כאחד מפסוקי מלכיות?

פורסם: ד' ספטמבר 20, 2023 9:54 am
על ידי עזריאל ברגר
אבא יודן כתב:השנה שמתי לב, שאולי הקטע עלינו לשבח אינו הקדמה למלכיות, אלא חלק ממלכיות עצמו, כי לדברי רבי יוסי (שהלכה כמותו), פסוק וידעת היום כשר למלכיות.
ולפי זה, אולי באמת היתה הקדמה לפני כל פסוק, דוגמת שאר תקיעתות.

אם כן - מדוע מביאים גם את ויהי בישורון מלך וגם את ותרועת מלך בו?