האם יש מי שמקפיד שדפנות הסוכה יהא דרך גדולתן, כלומר, העליון של העץ למעלה והתחתון של העץ למטה. ובגמ' יומא למדים (עב,א) מפסוק עצי שטים עומדים שצריכין לעמוד דרך גדולתן, ועיין בגמ' סוכה (מה,ב) שיליף מינה לכל המצוות. ואין קושייתי על אלו שמניחין את הדפנות בשכיבה שהרי כתב הרמ"א בדרכי משה או"ח סימן תרנ"א סק"ט דגם מן הצד מקרי שפיר דרך גדולתן.
קושייתי היא, שהיו צריך לשים את הדפנות כדרך גדילתן, כלומר, העליון למעלה והתחתון של העץ למטה.
ואם תאמר שהדפנות אינה חלק מן המצווה ולכן אין צריך בזה דרך גדילתן מה יענו אלו שמניחים נסרים במקום הסכך האם מקפידים שיהיו דרך גדולתן. כמו כן מדוע אין מקפידין בבניית ארון קודש (דרך משל) שיעמדו העצים דרך גדילתן ויש עוד כמה וכמה דוגמאות לזה.