איש רגיל כתב:ההקפות בהו"ר ז' פעמים הם כנגד שהיו מקיפים בביהמ"ק בהו"ר ז' פעמים.
לא נראה לי שיש קשר בין ההקפות בשמח"ת להקפות שהקיפו את המזבח בהו"ר. ודבר המשנ"ב צ"ע.
בברכה המשולשת כתב:איש רגיל כתב:ההקפות בהו"ר ז' פעמים הם כנגד שהיו מקיפים בביהמ"ק בהו"ר ז' פעמים.
לא נראה לי שיש קשר בין ההקפות בשמח"ת להקפות שהקיפו את המזבח בהו"ר. ודבר המשנ"ב צ"ע.
ז"פ כנגד ז"ס גם בביהמ"ק גם בביהכ"ס וגם המנהג בשמח"ת
לומד_בישיבה כתב:הרב בברכה - שאלת תם.
האם הרמ"א ידע מהו חג"ת נהי"מ.
לומד_בישיבה כתב:במקרה השנה ביקשו לכבד את אחד האנשים החשובים אצלנו בבית הכנסת בעוזר דלים, והוא נפגע מכך שאין הוא דל, לך תסביר לו שזה יסוד, ומה זה תיקון היסוד, וביהי רצון שחיבר החיד"א אצל עוזר דלים נאמר שם שבשכר זה ירווה נחת מכל יוצאי חלציו.
איש רגיל כתב:בברכה המשולשת כתב:איש רגיל כתב:ההקפות בהו"ר ז' פעמים הם כנגד שהיו מקיפים בביהמ"ק בהו"ר ז' פעמים.
לא נראה לי שיש קשר בין ההקפות בשמח"ת להקפות שהקיפו את המזבח בהו"ר. ודבר המשנ"ב צ"ע.
ז"פ כנגד ז"ס גם בביהמ"ק גם בביהכ"ס וגם המנהג בשמח"ת
אתה יודע כמה דברים מכוונים כנגד ז' ספירות?
אולי נשים ס"ת על הבימה בכל השבת כי ימי השבוע הם כנגד ז"ס, וגם בהו"ר זה כנגד ז"ס?
לומד_בישיבה כתב: הרב בברכה דומני שטעית בזה במחילת כבוד תורתו.
כידוע לך אצלנו הליטאים שלישי היא היא העלייה. דו"ק היטב.
עשירים עם שכל ופיקחות בבחינת קורח שפיקח היה נדיר למצוא היום.במקומות אחרים דוקא העשירים רצים אחריה כמו מפטיר יונה מכיון שמקובל שהקפה זו סגולה לעשירות, ע"ש "ויוסף הוא המשביר".
בברכה המשולשת כתב:לומד_בישיבה כתב: הרב בברכה דומני שטעית בזה במחילת כבוד תורתו.
כידוע לך אצלנו הליטאים שלישי היא היא העלייה. דו"ק היטב.
ידוע גם ידוע, אך זה אינו נוגע לעניין שכן לא בכל דבר מכוון גם נוהגים כך למעשה
לומד_בישיבה כתב:יישר כוחך הרב מחולת ואנוכי לא ידעתי.
מעניין שבשו"ע הסתיר את כל הענין ואפילו לא כתב שבע הקפות ורק המ"ב הוסיף שבע או שלוש והובא לעיל. ואפשר שרק לאחר שכתב את המפה למד קבלה. וצריך תלמוד.
והר"י גיקטילי"א. בעל שערי אורה כתב בתשובה שע"פ הקבלה אין לברך על חידוש הלבנה עד שיעברו עליה ז' ימים:
בברכה המשולשת כתב:איש רגיל כתב:בברכה המשולשת כתב:ז"פ כנגד ז"ס גם בביהמ"ק גם בביהכ"ס וגם המנהג בשמח"ת
אתה יודע כמה דברים מכוונים כנגד ז' ספירות?
אולי נשים ס"ת על הבימה בכל השבת כי ימי השבוע הם כנגד ז"ס, וגם בהו"ר זה כנגד ז"ס?
בגלל זה יש ז' עולים
לומד_בישיבה כתב:זכור לי שהרמ"א מזכיר במקום אחד את הזוהר וכותב ובמדרש הזוהר, ושם נראה על פניו כביכול שאינו יודע מהו זוהר.
עזריאל ברגר כתב:למנהגנו (חב"ד) בהושענא רבה מוציאים את כל ספרי התורה מארון הקודש, ועומדים עמהם ליד הבימה (או שמניחים על הבימה) ומקיפים אותם.
ובשמח"ת - ככל האשכנזים, שספרי התורה מקיפים את הבימה הריקה.
אור עולם כתב:עזריאל ברגר כתב:למנהגנו (חב"ד) בהושענא רבה מוציאים את כל ספרי התורה מארון הקודש, ועומדים עמהם ליד הבימה (או שמניחים על הבימה) ומקיפים אותם.
ובשמח"ת - ככל האשכנזים, שספרי התורה מקיפים את הבימה הריקה.
תיאור מדויק של המנהג הרווח בהיכלי הישיבות ו"חניכי".
עזריאל ברגר כתב:אור עולם כתב:עזריאל ברגר כתב:למנהגנו (חב"ד) בהושענא רבה מוציאים את כל ספרי התורה מארון הקודש, ועומדים עמהם ליד הבימה (או שמניחים על הבימה) ומקיפים אותם.
ובשמח"ת - ככל האשכנזים, שספרי התורה מקיפים את הבימה הריקה.
תיאור מדויק של המנהג הרווח בהיכלי הישיבות ו"חניכי".
אותי זה לא מפתיע בכלל לגלות שמנהגי חב"ד דומים למנהגי ליטא, כמדובר כמ"פ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים