בברכה המשולשת כתב:ולכאורה, אדרבה, ככל שמזדרז מראה שהסוכה היתה רק לשם המצוה
מנצפך כתב:בברכה המשולשת כתב:ולכאורה, אדרבה, ככל שמזדרז מראה שהסוכה היתה רק לשם המצוה
וכפי שממליצים על פי דרכו של סניגורן של ישראל רבי לוי יצחק על אלו הממהרים להצית סיגריה במוצ"ש שמראים בזה שלא נמנעו מלעשן משום בריאות כי אם רק מפני איסור הבורא, וכן על המתנפלים על המאפיות במוצאי פסח והרצים לאכול במוצאי היום הקדוש וכדו'...
שלמה בן חיים כתב:אין שייכות בין פירוק הסוכה לאכילת חמץ במוצאי פסח, שם היה אסור לאכול חמץ וכעת אוכל ומראה שהיה זה לשם מצוה. אבל פירוק הסוכה לא מראה כלום זה לא מצוה לפרק מהר ולא איסור להשתהות מלפרקה [חוץ מאולי מידת העצלות האסורה] הוא לא מראה בפירוקה שום דבר, רק בזה שלא אוכל וישן בסוכה הוא מראה זאת מה שאסור בלאו הכי מצד בל תוסיף. בקיצור פירוק הסוכה אינו מצוה ואינו איסור אם רוצה ימהר ואם רוצה ימתין מלפרקה.
בברכה המשולשת כתב:ולענ"ד עצם זה שמזדרז בפירוק הסוכה מראה שהסוכה היא רק לשם מצוה
הרוצה להחכים כתב:בברכה המשולשת כתב:ולענ"ד עצם זה שמזדרז בפירוק הסוכה מראה שהסוכה היא רק לשם מצוה
לא זכיתי להבין את עניות דעתך. הרי אם ממילא אינו יושב בסוכה, למה זה מראה שהסוכה היתה רק לשם מצוה. עצם זה שבשמיני עצרת הוא לא נכנס לסוכה ולא נפנה אליה כשרוצה לישב כעין שדר מוכיח שהסוכה היתה רק לשם מצוה.
(לענ"ד עצם זה שלא מזדרז בפירוק הסוכה, מורה על עצלות ודחיינות ותו לא)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 36 אורחים