הודעהעל ידי נחומצ'ה » ש' ספטמבר 25, 2021 9:39 pm
ידועה הגמרא בסוכה דף ז', שמבוי שהוצמד אליו לחי, מיגו דהוי מחיצה לענין שבת הוי לענין סוכה.
כלומר: הסוכה נעשית כבת ג' מחיצות. [אפי' שהלחי צמוד לכותל, ולא בריחוק פחות מג' טפחים כדי שיהא דופן ז' טפחים].
מקשה ע"כ ה'טשבינער רוב' ב'דובב מישרים', קשיא אלימתא
מה עם חסרון של 'תעשה ולא מן העשוי'? הרי עד יום שבת הסוכה פסולה, ולפתע בשבת הדופן מתכשרת לאחר שהסכך כבר מונח?
יש מי שרצה ליישב, שתולמ"ה היינו שהדפנות נעשו לאחר הסכך, אך כאן מעשה הדפנות כבר קיים, רק ממתין להכשר זמן
[כעין מחוסר זמן שאינו חיסרון. ואין כאן פסול בעצם].