עמוד 2 מתוך 2

Re: הקפדה על שהייה בסוכה גם אם מצטער

פורסם: ד' אוקטובר 04, 2017 8:15 am
על ידי הרע במיעוטו
סגי נהור כתב:אולי הגיע הזמן שהלץ של הפורום יפסיק לדרדר אשכולות למחוזות מטופשים, ועד שזה יקרה אולי אחרים יפסיקו לאכול את הפתיונות שלו.


בלי להיכנס לנושא המורכב - א"א לנהוג בדו-ערכיות, מחד להניח כמובן מאליו שהנהגות של איש מסוים אינם צריכות הבהרה אלא רק בדיעבד להביא להם אסמכתאות כיצד אינן סותרות את ההלכה, ומצד שני להתייחס לשאלות בנושא זה כליצנות ואפילו לא כסברא מנוגדת.
הנהגות שבמבט ראשון נראות כסותרות את ההלכה, מעלות תהיות וחובת ההוכחה על המחדש.
בדיוק על זה נאמר שחוסר בהסברה נובע מחוסר בהבנה, ולא גרע מר' ירמי' שרוצה לחדד את ההגדרה.

חג שמח לכוללללם

Re: הקפדה על שהייה בסוכה גם אם מצטער

פורסם: ד' אוקטובר 04, 2017 12:02 pm
על ידי סגי נהור
הרע במיעוטו כתב:
סגי נהור כתב:אולי הגיע הזמן שהלץ של הפורום יפסיק לדרדר אשכולות למחוזות מטופשים, ועד שזה יקרה אולי אחרים יפסיקו לאכול את הפתיונות שלו.


בלי להיכנס לנושא המורכב - א"א לנהוג בדו-ערכיות, מחד להניח כמובן מאליו שהנהגות של איש מסוים אינם צריכות הבהרה אלא רק בדיעבד להביא להם אסמכתאות כיצד אינן סותרות את ההלכה, ומצד שני להתייחס לשאלות בנושא זה כליצנות ואפילו לא כסברא מנוגדת.
הנהגות שבמבט ראשון נראות כסותרות את ההלכה, מעלות תהיות וחובת ההוכחה על המחדש.
בדיוק על זה נאמר שחוסר בהסברה נובע מחוסר בהבנה, ולא גרע מר' ירמי' שרוצה לחדד את ההגדרה.

במקרה זה אף אחד לא שאל ולא תהה, לא היה כאן אלא נסיון לעורר פרובוקציה שלא במקומה ותו לא. כידוע, בעולמנו עולם השקר לפעמים גם נושאים תורניים אינם נשארים בטהרתם אלא נטענים סרח עודף פוליטי ומגזרי, ונעשים כלי לקידום משהו או גרוע מכך כלי לניגוח משהו, וכמפורסם גם נושא זה הוא אחד מהם, ואין צורך להיתמם.

לגוף הדברים, ההיתר שלא לישון בסוכה הוא היתר מרווח מאוד שנזכר כבר בראשונים, והוא מנהג רוב עם ישראל בכל פזורותיו עד הדורות האחרונים הן בארצות הקרות והן בארצות החמות. יש היתרים הרבה פחות מרווחים שכלל ישראל נוהג לפיהם. והאריך בענין זה הרב חיים רפפורט במאמריו שפורסמו בהיכל הבעש"ט, עד שדומה שאין עוד מה להוסיף בנידון לגופם של דברים.