קי"ל שצריך שיהיה הסכך לשם צל, נמצא שאם כל השנה השתמש בסוכה, פסולה הסוכה מעיקר הדין משום סוכת יוצרים וצריך לפקפק כל הסכך כולו (ולא סגי במקום אחד בלבד כמו בסוכה ישנה). עד כאן דברים גלוים וידועים (ויש להזהר דלא סגי בהרמה כל שהוא, אלא דמדברי ראשונים מבואר דצריך שיניח הסכך מחדש ממש !)
והנה מי שמסכך בבלפונים, ומניח אותם כל השנה בבית, ויש לו איזה הנאה מזה, נמצא שבערב סוכות, אפילו אם הוא מוריד את כל הבלפונים ומניחם מחדש, הרי עושה כן לשם שתי מטרות, אחת לשם סוכה/צל ואחת לשם הבית של כל השנה. וכתב כתב בשו"ע הרב דאם מניח הסכך לתכלית שתי כוונות, פסול!
נמצא שצריך לחשוב כשמניח הנסרים, שכוונתו רק לסוכות, ואחר סוכות בדעתו לסותרם!
(ציירתי את הענין בבלפונים, שבהם יותר משכחת שמשאירים אותם כל השנה, אבל כמובן הו"ה בכל סוג סכך שהוא)
כך כתב בתשובות חלקת יואב, והאבני נזר השיב לו שאם בדעתו לעשות עוד איזה תיקונים בשביל כל השנה, אולי אין לחוש אבל אם רק סוגר הגג מעל זה, יש לחוש שיש כאן תחילת עשית גג ופסול!