עמוד 1 מתוך 1

חשש גדול במי שסוכתו בתוך הבית !

פורסם: ה' ספטמבר 27, 2012 11:14 am
על ידי שטיינער
קי"ל שצריך שיהיה הסכך לשם צל, נמצא שאם כל השנה השתמש בסוכה, פסולה הסוכה מעיקר הדין משום סוכת יוצרים וצריך לפקפק כל הסכך כולו (ולא סגי במקום אחד בלבד כמו בסוכה ישנה). עד כאן דברים גלוים וידועים (ויש להזהר דלא סגי בהרמה כל שהוא, אלא דמדברי ראשונים מבואר דצריך שיניח הסכך מחדש ממש !)

והנה מי שמסכך בבלפונים, ומניח אותם כל השנה בבית, ויש לו איזה הנאה מזה, נמצא שבערב סוכות, אפילו אם הוא מוריד את כל הבלפונים ומניחם מחדש, הרי עושה כן לשם שתי מטרות, אחת לשם סוכה/צל ואחת לשם הבית של כל השנה. וכתב כתב בשו"ע הרב דאם מניח הסכך לתכלית שתי כוונות, פסול!

נמצא שצריך לחשוב כשמניח הנסרים, שכוונתו רק לסוכות, ואחר סוכות בדעתו לסותרם!

(ציירתי את הענין בבלפונים, שבהם יותר משכחת שמשאירים אותם כל השנה, אבל כמובן הו"ה בכל סוג סכך שהוא)


כך כתב בתשובות חלקת יואב, והאבני נזר השיב לו שאם בדעתו לעשות עוד איזה תיקונים בשביל כל השנה, אולי אין לחוש אבל אם רק סוגר הגג מעל זה, יש לחוש שיש כאן תחילת עשית גג ופסול!

Re: חשש גדול במי שסוכתו בתוך הבית !

פורסם: ה' ספטמבר 27, 2012 5:54 pm
על ידי מזמור שיר
נודה מאד אם יביא מר את המקורות של דבריו. [שו"ע הרב, חלקת יואב ואבנ"ז]

Re: חשש גדול במי שסוכתו בתוך הבית !

פורסם: ה' ספטמבר 27, 2012 10:20 pm
על ידי שטיינער
בספר של הגרמ"מ קארפ הלכות חג בחג תמצא הכל, הלכתא בטעמא

Re: חשש גדול במי שסוכתו בתוך הבית !

פורסם: ה' ספטמבר 27, 2012 11:04 pm
על ידי מזמור שיר
איני יודע על מה אתה מרעיש כל כך.
בהלכות חג בחג [סוכה עמ' ל"ו הע' 21] מוכיח שגם המשנה ברורה וגם החזו"א לא חשו להאי חומרא.
ובפרט שבימינו אנשים לא משאירים את הסכך הנ"ל לשם דירה או צניעות. אולי משום עצלות, או כדי שגג האזבסט לא יכער. ובזה נראה לי שגם השו"ע הרב והחלק"י יודו. עיי"ש בהלכות חג בחג.