עמוד 1 מתוך 1

מיגו דהוי דופן לענין שבת

פורסם: ד' אוקטובר 05, 2016 9:40 pm
על ידי שומע כעונה
נתקשיתי בדין זה מה עם הדין שצריך שהסוכה תהיה ראויה לשבעה ימים.
אודה מאוד אם אי מי מכם יאיר את עיני

Re: מיגו דהוי דופן לענין שבת

פורסם: ד' אוקטובר 05, 2016 9:43 pm
על ידי עושה חדשות
קו' מפורסמת באחרו'. ראה לדוג' רש"ש על אתר.

Re: מיגו דהוי דופן לענין שבת

פורסם: ה' אוקטובר 06, 2016 1:14 am
על ידי רון
Doc1.docx
ע' בקובץ המצו"ב באות ג' ואילך.
אם תרצה עוד באותו נושא אשלח לך בל"נ.
(1.14 MiB) הורד 283 פעמים

'מיגו דהוי לענין שבת הוי לענין סוכה'.

פורסם: ש' ספטמבר 25, 2021 9:39 pm
על ידי נחומצ'ה
ידועה הגמרא בסוכה דף ז', שמבוי שהוצמד אליו לחי, מיגו דהוי מחיצה לענין שבת הוי לענין סוכה.
כלומר: הסוכה נעשית כבת ג' מחיצות. [אפי' שהלחי צמוד לכותל, ולא בריחוק פחות מג' טפחים כדי שיהא דופן ז' טפחים].

מקשה ע"כ ה'טשבינער רוב' ב'דובב מישרים', קשיא אלימתא
מה עם חסרון של 'תעשה ולא מן העשוי'? הרי עד יום שבת הסוכה פסולה, ולפתע בשבת הדופן מתכשרת לאחר שהסכך כבר מונח?

יש מי שרצה ליישב, שתולמ"ה היינו שהדפנות נעשו לאחר הסכך, אך כאן מעשה הדפנות כבר קיים, רק ממתין להכשר זמן
[כעין מחוסר זמן שאינו חיסרון. ואין כאן פסול בעצם].

Re: 'מיגו דהוי לענין שבת הוי לענין סוכה'.

פורסם: ש' ספטמבר 25, 2021 11:38 pm
על ידי מן הדרום
תירוץ זה מופיע בכאיל תערוג מועדים להגראי"ל