עמוד 1 מתוך 1

האם יש עניין להשתהות מפירוק הסוכה

פורסם: ב' אוקטובר 24, 2016 9:37 pm
על ידי חוקר ודורש
שלא יראה כמשא הרוצה להיפטר ממנה?

Re: האם יש עניין להשתאות מפירוק הסוכה

פורסם: ב' אוקטובר 24, 2016 11:03 pm
על ידי מוישי
מסתמא כוונתך להשתהות ולא להשתאות.
ולגוף העניין יש להעיר שהעושה סוכתו ברה"ר בודאי עליו להזדרז ולפרק הסוכה תיכף ומיד

Re: האם יש עניין להשתאות מפירוק הסוכה

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 12:49 am
על ידי שלמה בן חיים
מה זה שייך? אי אפשר לישב בה ומדוע זה נראה כרוצה ליפטר מן הסוכה?

Re: האם יש עניין להשתאות מפירוק הסוכה

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 9:41 am
על ידי בברכה המשולשת
ולכאורה, אדרבה, ככל שמזדרז מראה שהסוכה היתה רק לשם המצוה

Re: האם יש עניין להשתאות מפירוק הסוכה

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 11:30 am
על ידי מנצפך
בברכה המשולשת כתב:ולכאורה, אדרבה, ככל שמזדרז מראה שהסוכה היתה רק לשם המצוה

וכפי שממליצים על פי דרכו של סניגורן של ישראל רבי לוי יצחק על אלו הממהרים להצית סיגריה במוצ"ש שמראים בזה שלא נמנעו מלעשן משום בריאות כי אם רק מפני איסור הבורא, וכן על המתנפלים על המאפיות במוצאי פסח והרצים לאכול במוצאי היום הקדוש וכדו'...

Re: האם יש עניין להשתאות מפירוק הסוכה

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 1:05 pm
על ידי בברכה המשולשת
מנצפך כתב:
בברכה המשולשת כתב:ולכאורה, אדרבה, ככל שמזדרז מראה שהסוכה היתה רק לשם המצוה

וכפי שממליצים על פי דרכו של סניגורן של ישראל רבי לוי יצחק על אלו הממהרים להצית סיגריה במוצ"ש שמראים בזה שלא נמנעו מלעשן משום בריאות כי אם רק מפני איסור הבורא, וכן על המתנפלים על המאפיות במוצאי פסח והרצים לאכול במוצאי היום הקדוש וכדו'...


הרי ידוע שהנהגת אדוננו הגר"א אכן היתה לאכול חמץ במוצאי פסח מהאי טעמא (כמובן ללא כל התנפלות ח"ו)

Re: האם יש עניין להשתהות מפירוק הסוכה

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 1:34 pm
על ידי שלמה בן חיים
אין שייכות בין פירוק הסוכה לאכילת חמץ במוצאי פסח, שם היה אסור לאכול חמץ וכעת אוכל ומראה שהיה זה לשם מצוה. אבל פירוק הסוכה לא מראה כלום זה לא מצוה לפרק מהר ולא איסור להשתהות מלפרקה [חוץ מאולי מידת העצלות האסורה] הוא לא מראה בפירוקה שום דבר, רק בזה שלא אוכל וישן בסוכה הוא מראה זאת מה שאסור בלאו הכי מצד בל תוסיף. בקיצור פירוק הסוכה אינו מצוה ואינו איסור אם רוצה ימהר ואם רוצה ימתין מלפרקה.

Re: האם יש עניין להשתהות מפירוק הסוכה

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 1:49 pm
על ידי בברכה המשולשת
שלמה בן חיים כתב:אין שייכות בין פירוק הסוכה לאכילת חמץ במוצאי פסח, שם היה אסור לאכול חמץ וכעת אוכל ומראה שהיה זה לשם מצוה. אבל פירוק הסוכה לא מראה כלום זה לא מצוה לפרק מהר ולא איסור להשתהות מלפרקה [חוץ מאולי מידת העצלות האסורה] הוא לא מראה בפירוקה שום דבר, רק בזה שלא אוכל וישן בסוכה הוא מראה זאת מה שאסור בלאו הכי מצד בל תוסיף. בקיצור פירוק הסוכה אינו מצוה ואינו איסור אם רוצה ימהר ואם רוצה ימתין מלפרקה.


לא כתבתי שזה זהה, כתבתי שזה דומה, ולענ"ד עצם זה שמזדרז בפירוק הסוכה מראה שהסוכה היא רק לשם מצוה (ולא דברתי כלל על הצד של בל תוסיף כי שם בודאי מחוורתא כדברי כתר"ה)

Re: האם יש עניין להשתהות מפירוק הסוכה

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 3:52 pm
על ידי ביליצר
כל אשר תאמר לך שרה שמע בקולה,,

Re: האם יש עניין להשתהות מפירוק הסוכה

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 4:07 pm
על ידי הרוצה להחכים
בברכה המשולשת כתב:ולענ"ד עצם זה שמזדרז בפירוק הסוכה מראה שהסוכה היא רק לשם מצוה

לא זכיתי להבין את עניות דעתך. הרי אם ממילא אינו יושב בסוכה, למה זה מראה שהסוכה היתה רק לשם מצוה. עצם זה שבשמיני עצרת הוא לא נכנס לסוכה ולא נפנה אליה כשרוצה לישב כעין שדר מוכיח שהסוכה היתה רק לשם מצוה.
(לענ"ד עצם זה שלא מזדרז בפירוק הסוכה, מורה על עצלות ודחיינות ותו לא)

Re: האם יש עניין להשתהות מפירוק הסוכה

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 4:11 pm
על ידי ונתנו ידידים
הכל תלוי מתי הכולל מתחיל אצלו

Re: האם יש עניין להשתהות מפירוק הסוכה

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2016 4:27 pm
על ידי בברכה המשולשת
הרוצה להחכים כתב:
בברכה המשולשת כתב:ולענ"ד עצם זה שמזדרז בפירוק הסוכה מראה שהסוכה היא רק לשם מצוה

לא זכיתי להבין את עניות דעתך. הרי אם ממילא אינו יושב בסוכה, למה זה מראה שהסוכה היתה רק לשם מצוה. עצם זה שבשמיני עצרת הוא לא נכנס לסוכה ולא נפנה אליה כשרוצה לישב כעין שדר מוכיח שהסוכה היתה רק לשם מצוה.
(לענ"ד עצם זה שלא מזדרז בפירוק הסוכה, מורה על עצלות ודחיינות ותו לא)


הרהרתי בדבר שוב (תוך כדי פירוק הסוכה...) והצדק עם כת"ר