עמוד 1 מתוך 1
הטעם דאתרוג מורכב פסול, וקושייא על המג"א.
פורסם: ש' אוקטובר 07, 2017 9:13 pm
על ידי מביט ומבין
כתב הלבוש דהטעם הוא משום דנעשה בו עבירה
אולם המג"א כתב דלו נראה משום דכבר לאו שמיה אתרוג
וקשה: מאי שנא דלאו שמיה אתרוג הרי נצטווינו – "פרי עץ הדר," והרי אתרוג מורכב - בכלל הדר?
Re: הטעם דאתרוג מורכב פסול, וקושייא על המג"א.
פורסם: ש' אוקטובר 07, 2017 9:27 pm
על ידי ארזי הלבנון
מביט ומבין כתב:כתב הלבוש דהטעם הוא משום דנעשה בו עבירה
אולם המג"א כתב דלו נראה משום דכבר לאו שמיה אתרוג
וקשה: מאי שנא דלאו שמיה אתרוג הרי נצטווינו – "פרי עץ הדר," והרי אתרוג מורכב - בכלל הדר?
לאו שמיה אתרוג ולכן זה לא מתאים לדרשת חז"ל מן הפסוק. ואף שהוא הדר, אך אינו אתרוג.
Re: הטעם דאתרוג מורכב פסול, וקושייא על המג"א.
פורסם: ש' אוקטובר 07, 2017 9:36 pm
על ידי מביט ומבין
יש"כ
ואולי חכמי הפורום יחכימינו בעוד טעמים דאתרוג מורכב פסול
Re: הטעם דאתרוג מורכב פסול, וקושייא על המג"א.
פורסם: ש' אוקטובר 07, 2017 9:44 pm
על ידי ארזי הלבנון
עיין בספר 'מקראי קודש' לרב משה הררי שליט"א שהביא כשמונה טעמים.
בלנ"ד כשאהיה לידו אציין להם.
Re: הטעם דאתרוג מורכב פסול, וקושייא על המג"א.
פורסם: א' אוקטובר 08, 2017 11:00 am
על ידי מביט ומבין
ארזי הלבנון כתב:עיין בספר 'מקראי קודש' לרב משה הררי שליט"א שהביא כשמונה טעמים.
בלנ"ד כשאהיה לידו אציין להם.
חכם ארזים
אומרים לו גמור...
Re: הטעם דאתרוג מורכב פסול, וקושייא על המג"א.
פורסם: ב' אוקטובר 09, 2017 12:45 am
על ידי ארזי הלבנון
מביט ומבין כתב:ארזי הלבנון כתב:עיין בספר 'מקראי קודש' לרב משה הררי שליט"א שהביא כשמונה טעמים.
בלנ"ד כשאהיה לידו אציין להם.
חכם ארזים
אומרים לו גמור...
הא לך.
וטעיתי. ששה טעמים ולא שמונה.
Re: הטעם דאתרוג מורכב פסול, וקושייא על המג"א.
פורסם: ב' אוקטובר 09, 2017 3:18 pm
על ידי מביט ומבין
שכייח.
לע"ע נסתפק בשישה
Re: הטעם דאתרוג מורכב פסול, וקושייא על המג"א.
פורסם: ג' אוקטובר 10, 2017 4:13 am
על ידי סגי נהור
מביט ומבין כתב:שכייח.
לע"ע נסתפק בשישה
שהם למעשה שניים, והם השניים שהזכרת בראש האשכול (בהבדלים קלים הגוררים תירוצים שונים לקושייתך שם).