עמוד 1 מתוך 1

לולב בשמיני עצרת

פורסם: ו' אוקטובר 05, 2018 2:10 pm
על ידי עושה חדשות
האם הוא מוקצה?

ומה מדברים על ליל יו"ט ראשון, יש צד שזה מוקצה?

Re: לולב בשמיני עצרת

פורסם: ו' אוקטובר 05, 2018 3:23 pm
על ידי דרומי
ראיתי באיזה מקום שכותב שבשמע"צ הלולב מוקצה. לא בדקתי אחריו.

בליל יו"ט ראשון לכאורה פשוט שאינו מוקצה, ואדרבה יש נוהגים לכתחילה לאגוד הלולב אז.

Re: לולב בשמיני עצרת

פורסם: ו' אוקטובר 05, 2018 3:59 pm
על ידי עושה חדשות
דרומי כתב:בליל יו"ט ראשון לכאורה פשוט שאינו מוקצה, ואדרבה יש נוהגים לכתחילה לאגוד הלולב אז.

שו"ר -

יד המלך (לנדא) הלכות שבת פרק כה
וברישומים אשר לש"ע שלי רשמתי דבכל אופן אסור לטלטל אתרוג בלילה הראשונה של חג, דכין דלילה לאו זמן נטילה ולא הותחל עדיין שעה הראויה לנטילת מצותו, הרי אין אז מקום לסברא זו דאין מוקצה לחצי שבת, וממילא מרגע הראשונה של ליל הכנסת הרגל עד הנץ החמה דעדיין לא הותחל זמן הראוי לנטילת מצוה אף לדעת הגמרא דידן אסור לטלטל ללולב וערבה משום מוקצה.

שו"ת מנחת שלמה חלק א סימן י
כתב היד המלך ... ולענ"ד דברי תימה הם.

Re: לולב בשמיני עצרת

פורסם: ש' אוקטובר 06, 2018 10:52 pm
על ידי יושב סתר
הר"ן על אתר מקשה מדוע לולב אינו מוקצה כמו דאמרי' גבי סוכה דאי איתרמי סעודה ביה"ש אכיל בגווה וה"נ אם לא נטל לולב יטול ביה"ש, ומתרץ דשאני לולב שבשאר ימים דרבנן.
[וראיתי בס' עין התכלת של האדמו"ר מראדזין שהוכיח באריכות מהר"ן נגד אלו שהשיבו לו על מה שאמר שחייבים בתכלת דיליה מצד סד"א לחומרא [י"א שהשיבו כן הבית הלוי והגרא"י סולובייצ'יק מכחיש], שאין דין להחמיר בסד"א היכא שגם אחרי שיעשה המעשה עדיין ישאר בספק אם עלה בידו, והשיב ע"ז דמהא שהר"ן תי' שלולב דרבנן ולא תי' שגם אחרי שיטול עדיין ישאר בספק מצד ביה"ש, מוכח דלא ס"ל כן.]

Re: לולב בשמיני עצרת

פורסם: ש' אוקטובר 06, 2018 10:58 pm
על ידי יושב סתר
דרומי כתב: ואדרבה יש נוהגים לכתחילה לאגוד הלולב אז.

לא שמענו על הנוהגים כן, ובוודאי אינו לכתחילה כי ביו"ט הותר לעשות רק עניבה. גם מה העניין בזה?

Re: לולב בשמיני עצרת

פורסם: ש' אוקטובר 06, 2018 11:15 pm
על ידי דרומי
אני לא נוהג ככה, אך שמעתי על הנוהגים כן. יעויין נטעי גבריאל (וכיו"ב).

Re: לולב בשמיני עצרת

פורסם: ג' ספטמבר 22, 2020 2:47 pm
על ידי לבי במערב
יעוין הנסמן ב'אוצר מנהגי חב"ד - תשרי' ע' רפג. נטע"ג הל' ארבעת המינים ע' קסה הע' לט.