עמוד 1 מתוך 1

גירא בעיניך השטן למה דוקא עם ארבע מינים?

פורסם: ד' ספטמבר 30, 2020 3:05 pm
על ידי עליך עיננו
בסוכה לח' מבואר ברש"י שע"י הנעיעונעים
מראים לשטן שלא יוכל לנתק אותנו מעול מצוות..
צ"ב למה דוקא במצוה זו?

Re: גירא בעיניך השטן למה דוקא עם ארבע מינים?

פורסם: ד' ספטמבר 30, 2020 3:15 pm
על ידי אוהב עמו
באלשיך מבואר שד' מינים אלו ניזונים מידי הקב"ה ולא מידי מלאך
וא"כ אפשר שמראים לשטן, שאנו קשורים ישירות להקב"ה קשר בל ינותק.

Re: גירא בעיניך השטן למה דוקא עם ארבע מינים?

פורסם: ד' ספטמבר 30, 2020 9:47 pm
על ידי בית צדיקים
עליך עיננו כתב:בסוכה לח' מבואר ברש"י שע"י הנעיעונעים
מראים לשטן שלא יוכל לנתק אותנו מעול מצוות..
צ"ב למה דוקא במצוה זו?

משום שכל המצוה של ד' מינים כדי להראות שיצאנו זכאים בדין ונמחל לנו העבירות וזהו כנגד היצר

Re: גירא בעיניך השטן למה דוקא עם ארבע מינים?

פורסם: ד' ספטמבר 30, 2020 10:12 pm
על ידי עליך עיננו
יישר כח..
אבל עדין לא עונה על דברי רש"י שלא יוכל לנתק אותנו מעול מצות, מה זה קשור לזה שיצאנו זכאים בדין?

Re: גירא בעיניך השטן למה דוקא עם ארבע מינים?

פורסם: ד' ספטמבר 30, 2020 10:55 pm
על ידי ישראליק
אולי י"ל מפני שראשי איברי האדם נרמזים בהם, ורמז יש בזה שכל כולנו מקבלים עלינו עול המצות
או י"ל, דהכוונה זה לעומת זה, אפילו השטן מנענע אותנו כמו שאנחנו מנענעים את הד' מינים, כדי לנתק מעלינו עול המצות, אנחנו מתחזקים, ועל אף כל הנסיונות וכו' אנחנו עומדים חזק על מעמדינו בלי ליתן לו לנתק אותנו ח"ו

Re: גירא בעיניך השטן למה דוקא עם ארבע מינים?

פורסם: ה' אוקטובר 01, 2020 1:34 am
על ידי שייף נפיק
השמחה והחיבוב מצוה וכמו בשופר שרואה חביבות המצוה שתוקעין מיושב ומעומד מסתתמים טענותיו וה''נ הכא. השמחה והחיבוב מצוה מראה שקיום המצות הוא דבר אמיתי שהאדם מחובר בו ולא כפוי.

ואגב, למה ר' אחא בר יעקב לא חשש לומר כן, כי יש בכ''מ בחז''ל (וכמוש''כ שדרש שטן ופנינה לש''ש נתכונו ובא שטן ונשקיה אכרעיה) ומבואר עוד שהיה רגיל עם השטן וכנראה לא חשש לסכנה ממנו.

Re: גירא בעיניך השטן למה דוקא עם ארבע מינים?

פורסם: ה' אוקטובר 01, 2020 2:01 am
על ידי גל של אגוזים
בד"א ראיתי בענין זה רמז נאה אף נעים בדרשות חת"ס.

חז"ל רמזו לנו בהאי דדין גירא בעינא דשיטנא לבל נחשוב שכיון שעבר עלינו יוהכ"פ ונטהרנו לפני ה', היצה"ר שכח מאתנו…

ע"כ רמזו שהשטן עומד נגדינו ממש פנים אל פנים עד כדי כך שכשמנענעים עושין גירא בעינא דשיטנא ולא מאחוריו (ע"ד ידך בעורך אויבך).