עשוי לנחת כתב:כדאי מאוד להזהר מלסמוך על טבלה זו, באשר שמעתי שנפלו בטבלה מעין זו אי דיוקים הלכתיים!
[יתכן שמדובר על טבלה אחרת, אבל ראוי להקיש ולהזהר בכל מידי.]
צדק צדק תרדוף כתב:יש דוגמא לכך?
דניאל כתב:אך יכול להיות שאירוסין ללא סעודה אסור ועם סעודה מותר (להבא"ח)?
צדק צדק תרדוף כתב:למעוניינים
גילוי כתב:צדק צדק תרדוף כתב:למעוניינים
ראוי בבין המצרים לנהוג בהגינות, ואין להטעות את הציבור ולכתוב עלון לבין המצרים, על מאמר בעניין זמן צה"כ.
ודע עוד, שכיום אין שום מנהג להקל כשיטת הסוברים שמיד אחר השקיעה מתחיל בין השמשות, שלשיטתם אחר 14-20 דקות אחר השקיעה הוא לילה גמור ומותר לעשות מלאכות במוצ"ש, ואילו הזמן הנדפס בלוחות למוצאי שבת הוא 36 דקות (- במעלות) אחר השקיעה [ולא 14-20 דקות], ואם כן על כרחך שאין סומכים כלל לקולא לומר שמיד אחר השקיעה מתחיל ביה"ש.
אפרקסתא דעניא כתב:אם שאר הנתונים שם מטופשים כמו המשפט שיצוטט להלן, הרי שיש הוכחה חזקה לשיטת הגאונים...ודע עוד, שכיום אין שום מנהג להקל כשיטת הסוברים שמיד אחר השקיעה מתחיל בין השמשות, שלשיטתם אחר 14-20 דקות אחר השקיעה הוא לילה גמור ומותר לעשות מלאכות במוצ"ש, ואילו הזמן הנדפס בלוחות למוצאי שבת הוא 36 דקות (- במעלות) אחר השקיעה [ולא 14-20 דקות], ואם כן על כרחך שאין סומכים כלל לקולא לומר שמיד אחר השקיעה מתחיל ביה"ש.
אילולי היה זה ערב ט"ב, הייתי מארגן תחרות מי יוכל למצוא מספר רב יותר של הטעיות ושטויות במשפט קצר זה...
הוא היה אומר כתב:בלי לגרוע חס ושלום מקדושת השבת, אם זה נכון שהכותרת מתאים כל כך, א"כ למה אסור ללמוד הלכות שבת בתשעה באב??.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים