בעל קורא כתב:כדאי לשים לב שגם בשבת יש אופנים שמותר להוריד כתם, וברור שבאופנים הנ"ל כולם יודו שמותר גם בתשעת הימים.
שו"ע סימן ש"ב סעיף ט': מותר ליתן מים ע"ג מנעל לשכשכו; אבל לכבסו, דהיינו שמשפשף צדו זה על זה, אסור. אבל בגד שיש עליו לכלוך, אסור אפילו לשכשכו, דזהו כבוסו, אלא מקנחו בסמרטוט בקל ולא בדוחק, פן יסחוט. הגה: ובגד שאין עליו לכלוך, מותר לתת עליו מים מועטים ולא מרובים, שמא יסחוט. ויש אוסרים בכל ענין.
וממילא מותר לקנח לכלוך בסמרטוט, ואף בדוחק כיון שבחול אין בעיה של סחיטה.
וכל זה לדעת האוסרים, אך יש מקום גדול לומר שניקוי כתם מקומי אין זה דרך כיבוס ולכן לא נאסר לעשות כן בתשעת הימים (ואפשר גם לומר סברא הפוכה שבמכונה לא חשיב כיבוס כיון שאינו עושה בידים מעשה כיבוס, אך ניקוי כתם בידים היא היא פעולת הכיבוס שנאסרה).
אש משמים כתב:מה הקשר בין שבת לתשעת הימים??
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים