האמת שהנושא לא כ"כ מדובר בשו"ע וברמא למרות שיש עז גמ במסכת תענית רפ"ג ובעיקר התבסס כמנהג שחלוק בין אשכנזים לספרדים הפלא שהח"ח שהיה כהן בעצמו התעלם מהענין למרות שהח"א כן מביאו יש שתלו זאת בעובדה שבחול ממילא אין נ"כ במשך השנה פרט למועדים הדחיה המתבקשת היא שהמב בקכ"ח כן דן לגבי אבלים בשבעה והכריע לחיוב שישאו כפיהם אם אין כהן למרות שבחג אין דיני אבילות כלומר המ"ב נכתב גם לאאר"י ולכך מתבקשת עמדה הלכתית ביחס לט' באב.
זאת ועוד מנהג אר"י שבשחרית אין נשיאת כפים ובמנחה כן לא זכיתי לטעמו.