בעל קורא כתב:דעת הגר"נ קרליץ שכל היסוד של דעת הסוברים שלובשים בגדי שבת בשבת חזון הוא רק משום שאסור אבילות בפרהסיא, וממילא מותר אמנם ללבוש בגד של שבת כדי שלא יהיה אבילות בפרהסיא, אך אסור להחליף את הבגד שבזה לובש מכובס בתשעת הימים בלא שום היתר, שגם בלי ההחלפה לא יהיה אבילות בפרהסיא. ולענ"ד זו טענה חזקה מאד.
סעדיה כתב:נר' פשוט שכיון שאינו אלא מנהג (לפני שבוע שחל בו ט"ב), והרי בשבת אין אנו נוהגים אותו כלל, אין מקום להחמיר בזה.
'אבילות בפרהסיא' היא לא יותר מהסיבה שאין נוהגים את המנהג בשבת.
בעל קורא כתב:דעת הגר"נ קרליץ שכל היסוד של דעת הסוברים שלובשים בגדי שבת בשבת חזון הוא רק משום שאסור אבילות בפרהסיא, וממילא מותר אמנם ללבוש בגד של שבת כדי שלא יהיה אבילות בפרהסיא, אך אסור להחליף את הבגד שבזה לובש מכובס בתשעת הימים בלא שום היתר, שגם בלי ההחלפה לא יהיה אבילות בפרהסיא. ולענ"ד זו טענה חזקה מאד.
בעל קורא כתב:זכור לי שיש מחלוקת הגרי"ש אלישיב ויבלחט"א הגר"נ קרליץ בענין, שדעת הגרי"ש אלישיב שיכול להכין בשבת חולצות לימות החול הבאים של תשעת הימים (כמובן שלא יהיה באופן של הכנה, אלא רק אם פושט החולצה בין כך, כגון בלילה או בצהרים, יכול אח"כ ללבוש חולצה אחרת), ודעת הגר"נ קרליץ שכל היסוד של דעת הסוברים שלובשים בגדי שבת בשבת חזון הוא רק משום שאסור אבילות בפרהסיא, וממילא מותר אמנם ללבוש בגד של שבת כדי שלא יהיה אבילות בפרהסיא, אך אסור להחליף את הבגד שבזה לובש מכובס בתשעת הימים בלא שום היתר, שגם בלי ההחלפה לא יהיה אבילות בפרהסיא. ולענ"ד זו טענה חזקה מאד.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים