ברמ"א תקנ"א י"ב התיר כיבוס בגדי קטנים שמתלכלכים הרבה וה"ה שאר בגדיהם גם בשבוע שחל בו ת"ב. ובמשנ"ב שם הביא מהלבוש שטעם הדבר הוא, כיון שאין בכיבוסן משום שמחה. והמעיין בלבוש יראה דאיסור כיבוס בתשעת הימים, אי"ז מחמת איסור עשיית מלאכה שעי"ז מסיח דעתו מאבלות, אלא משום שכיבוס היא פעולה שיוצרת שמחה ומי שמתעסק בפעולה כזו זה עצמו היסח דעת מאבילות, ועל זה הביא המשנ"ב את דברי הלבוש דבבגדי קטנים אין שמחה בכבוסם. (וכפה"נ כיון שהם מתלכלכים תמיד וכיבוסם תדיר אי"ז שמחה)
ולפי"ז לכאו' מותר גם לכבס את בגדיהם, גם כשאין לו צורך להלבישם בתשעת הימים, כיון שההיתר לא נעוץ בזה שהם מתלכלכים תמיד וצריכים בגדים, אלא מחמת שאין שמחה בכיבוסם, וא"כ לכבס ולהניח יהיה מותר.
מה דעתכם?