שלח כתב:יכול להיות בבקבוק בשבת שסובר להחמיר לעצמו, האם מותר לתת לאדם שמקל ויש לו על מי לסמוך, גם בתספורת בבין המצרים יש שיטת האר"י להחמיר ולא להסתפר
דניאל כתב:אני אפרש דברי הרב אצה"ח.
יש הבדל מהותי בין חומרא הלכתית לחומרא מטעם מנהג. בעוד שבחומרא הלכתית "לפי החומרא" לכולם אסור, בחומרא מטעם מנהג אין איסור אלא למי שנוהג בו. ופשוט.
אמנם ראיית הרב הנזכר מהושטת כוס יין לנזיר צע"ק, שכמדומני לעניין לפני עיוור גם בחומרא הלכתית א"צ להחמיר (וכי מי שאינו מטלטל בשבת לא יוכל לתת חפץ למי שמטלטל- לצרכו של המטלטל?).
כתונת_פסים כתב:אם האיסור הוא לא להיות מסופר מדוע א"כ מותר עד ליל שבעה עשר בתמוז להסתפר והרי למעשה כך יהיה מסופר בבין המצרים ולא מצאנו שאסור להסתפר ערב שבעה עשר בתמוז כדי להיות מסופר בבין המצרים. ויש לחלק.
מאן מלכי כתב:האם מותר לאשכנזי לספות קטניות לספרדי בפסח. מה שתענה ע"ז תענה ע"ז, הרי זה מנהגים ומה שלא נאסר עליו מותר לספות לו ואף לעזור לו ממש. ובפרט שאין זה שמחה כלל למספר אלא למסתפר.
פשוט כביעתא בכותחא שמותר לאשכנזי להאכיל ספרדי בקטניות.סכינא חריפא כתב:מאן מלכי כתב:האם מותר לאשכנזי לספות קטניות לספרדי בפסח. מה שתענה ע"ז תענה ע"ז, הרי זה מנהגים ומה שלא נאסר עליו מותר לספות לו ואף לעזור לו ממש. ובפרט שאין זה שמחה כלל למספר אלא למסתפר.
אינו דומה, שכן מנהג הקטניות הוא לנהוג בהם כחמץ.
אוצר החכמה כתב:לכאורה זה לא דומה לכביסה ששם האיסור הוא בכיבוס עצמו שגם לכבס ולהניח נאסר משא"כ כאן בפשטות המנהג הוא שלא להיות מסופר, ולא מעשה התספורת עצמו.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים