בתרגום איכה, מהדו' עוז והדר, בסוף פרק ד', על הפסוק: "שישי ושמחי בת אדום יושבת בארץ עוץ" נאמר כך:
חדיאי ובדיחי קושטנטינא קרתא דאדום רשיעא דמתבניא בארע ארמיניאה בסגיאין אוכלוסין דמן עמא דאדום, אף עליך עתיד למיתי פורענותא ויצדין יתיך פַּרְכְּוָאֵי...
ובפסוק הבא, "תם עוונך בת ציון... פקד עוונך בת אדום", התרגום מדבר על כך שאחרי ביאת מלך המשיח יבואו הפרסים ויחריבו את רומי הרשעה שנבנה באיטליה.
בקיצור, "בת אדום יושבת בארץ עוץ" זו קונסטנטינופול, ואילו "בת אדום" סתם זו רומי הרגילה. ואת הראשונה יחריבו "פרכואי", ואת השניה פרסים - אחרי ביאת המשיח. יש כאן כמה שאלות, וביניהם - קונסטנטינופול היתה קימת כבר בזמן התרגום, שחובר על ידי האמורא רב יוסף? מה זה "ארץ ארמיניאה" (אולי טורקיה)? מיהם הפרכואי? ומה פשר נוכחות הפרסים ברומי אחרי ביאת המשיח? אשמח לתובנות.