היו שנים שלפני תשעה באב למדתי עד - כי תוליד בנים וגו'.
ופסוקים אלו קראתי בתשעה באב שמו''ת.
ראיתי ( איני זוכר היכן) שיש שמפקפקים בזה,
כי התירו רק קריאת התורה ולא ללימוד בשאר היום,
ולא הובן אצלי כ''כ טעם האוסרים.
כשחל תשעה באב ביום ראשון קשה לנהוג כך
מפני שצריך להתחיל פר' ואתחנן שמו''ת בשבת אחרי חצות ולסמוך שמותר בת''ת, וזה סדר היום,
או שקוראים ביום ראשון פסוקים שבאמצע הפרשה,
והסתפקתי האם יש בזה קפידה לקרוא חוק לישראל מתחילת הפרשה,
וביום ראשון צריך לקרוא ששה פסוקים בחוק לישראל,
הפסוק החמישי הששי - ובקשתם משם את ה''א ומצאת וכו' : ..ושבת עד ה''א ושמעת בקולו.
וצריך היתר לקרוא שני פסוקים אלו בת''ב, שאין בהם כ''כ ענייני צער כמו הפסוקים הקודמים,
לקרוא את הפסוק החמישי, סברתי להקל, כי גם בסיום הקינות התירו לסיים בנחמה,
אבל אין בזה כדי להתיר פסוק שישי.
אודה למי שיברר לי מה מותר.