עמוד 1 מתוך 1

בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 12:42 am
על ידי כשר_safeMobile
המוזמן לפני שר או אדם חשוב, וכן הנצרך לגילוח לצורך קידום עסקים כך שאם לא יתגלח, יעשה רושם שלילי על לקוחותיו ועלול להגיע להפסד ממון – התירו לו להתגלח עד שבוע שחל בו תשעה באב (שאז איסור הגילוח הוא מדינא ולא מהמנהג), ואעפ"כ נראה לענ"ד שיש להחמיר בכך לכתחילה ולסמוך על הקב"ה שדקדוק במצוות החכמים יועיל יותר לקידום העסקים מאשר גילוח הזקן. אגרו"מ ח"ד ק"ב.
איך נפסק הלכה למעשה ומה נוהגים.
האם כדעת האג"מ שאוסר או יש מתירים.
תודה.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 12:46 am
על ידי מה שנכון נכון
מאיפה לקחת את הלשון הנ"ל?
האג"מ כותב שמותר כי לא נהגו במקום הפסד, ותו לא. [גם 'יועיל לקידום העסקים' זה לא סגנונו].

וגם העקרון הנ"ל הוא נגד פסיקותיו להתיר לילך בלי כיפה לצורך פרנסה, ואפילו באלמנה התיר בכה"ג לגלות ראשה.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 1:13 am
על ידי כשר_safeMobile
אפשר שטעיתי וכתבתי מה שזכרתי
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=159
אפשר כאן.
--
בחו"ל ידוע שהרב פיינשטיין ז"ל היה מורה לאסור.
שומר מצוה לא ידע דבר רע כך אומרים בשם האג"מ.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 1:19 am
על ידי מה שנכון נכון
מחיפוש ברשת נמצא הלשון הנ"ל בדיוק אצל הרב רונן נויבירט, אצל הרב אשר פויכטוונגר, ואצל הרב ישראל סלומון. ככה"נ המקור הוא הרב הראשון. אך קיי"ל שדברי ב"ה במקום האג"מ אינה משנה.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 1:27 am
על ידי כשר_safeMobile
איני מכיר את הרבנים וגם לא עשיתי חיפוש ברשת אני שאלתי את הרב שלי וכך השיב לי והוא כותב שם במפורש שרבי משה פיינשטיין היה מציע שומר מצוה לא יידע דבר רע!
--
אמרו לי שבא"י לא מתגלחים אז אני מבין שבא"י נוהגים כרבנים החולקים עם האג"מ.????

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 1:30 am
על ידי יאיר
מה שנכון נכון כתב:מאיפה לקחת את הלשון הנ"ל?
האג"מ כותב שמותר כי לא נהגו במקום הפסד, ותו לא. [גם 'יועיל לקידום העסקים' זה לא סגנונו].

וגם העקרון הנ"ל הוא נגד פסיקותיו להתיר לילך בלי כיפה לצורך פרנסה, ואפילו באלמנה התיר בכה"ג לגלות ראשה.

התיר אלמנה בכהן גדול???

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 1:32 am
על ידי כשר_safeMobile
אני לא מבין מה קורה פה.
אתם עושה צחוק מהרב פיינשטיין לזה הכוונה שלכם.!
הרב שלי אינו שואל את רונן נויבירט ולא שייך לרבני צהר ובא"י אנשי עסקים לא מתגלחים, וכידוע שהרבה דברים רב משה ז"ל היה מתיר בשביל האמריקאים אך לא היה כן דעתו.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 1:37 am
על ידי מה שנכון נכון
יאיר כתב:
מה שנכון נכון כתב:מאיפה לקחת את הלשון הנ"ל?
האג"מ כותב שמותר כי לא נהגו במקום הפסד, ותו לא. [גם 'יועיל לקידום העסקים' זה לא סגנונו].

וגם העקרון הנ"ל הוא נגד פסיקותיו להתיר לילך בלי כיפה לצורך פרנסה, ואפילו באלמנה התיר בכה"ג לגלות ראשה.

התיר אלמנה בכהן גדול???

??
בכה"ג = בכהאי גונא. במקום צורך פרנסה.

====

האג"מ אינו 'מתיר' כאן, אלא כותב שכל תוקף מניעת התגלחת עד שש"ב היא משום מנהג, ובמקום הפסד לא מצינו שנהגו, וע"כ שרי לגמרי.

בא"י פחות מצוי שמניעת הגלוח תגרום להפסד ממון מכמה טעמים.

איך שיהיה הלשון הנ"ל נמצא אות אות אצל הרבנים הנ"ל.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 1:45 am
על ידי יאיר
מחילה. לא התאפקתי לחמוד לצון.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 1:48 am
על ידי כשר_safeMobile
איך שיהיה הלשון הנ"ל נמצא אות אות אצל הרבנים הנ"ל

מה זה קשור.
ואם הרב שלי חיפש ברשת לכן אסור לדון לגופו של ענין, ואני גם לא מבין מה הבדל בין א"י לחו"ל ושוב אני חוזר ואומר שמעתי מרב חשוב בארצות הברית שאסור גם לאנשי עסקים והוא אמר כך משמו של רב משה פיינשטיין ז"ל.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 9:59 am
על ידי כשר_safeMobile
הוא כתב לי שכל האורטודוקסים בארה"ב אינם מתגלחים והוא יברר במשך היום, וישלח לי.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 10:07 am
על ידי מה שנכון נכון
ראה באג"מ או"ח ח"ה כד,ט שכתב שהקשו עליו שכמה פעמים הורה שלא כתשובתו הנ"ל בח"ד קב. והכונה [כיעו"ש] שהורה לפעמים להתיר לצורך פרנסה להתגלח גם בשבוע שחל בו, אף שבח"ד כתב לאסור בזמן זה. וע"ש בח"ה שביאר מתי הורה להתיר גם בכה"ג.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 10:16 am
על ידי אוהב אוצר
כשר_safeMobile כתב: אני שאלתי את הרב שלי וכך השיב לי


אני לא מבין, שאלת את הרב שלך? אז מה אתה עושה פה? בודק אם הוא צודק?

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 10:25 am
על ידי כשר_safeMobile
הרב שלי בארצות הברית מתיר לאנשי עסקים אך ממליץ שלא להתגלח משום שומר מצוה לא יידע דבר רע, עתה בא"י נאמר לי שלא מתגלחים בשום פנים ואופן.
את הנקודה הזאת אני מבקש לברר.
מה עושים אנשי עסקים כאן בארץ שבקשים להתגלח.


אין ספק בכך שאין איסור והרב פיינשטיין צודק מאידך בא"י נוהגים ומקפידים שלא להתגלח וזה לא בגלל רבני צוהר, רב משה ז"ל צודק והרב בחו"ל גם הראה לי שיוסף הצדיק התגלח לדעת כמה מפרשים מפני שנקרא לבוא לפרעה.
השאלה מדוע כאן בארץ אינם מתגלחים בשום פנים.
אם אפשר לקבל תשובה.
תודה

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 10:28 am
על ידי אוהב אוצר
את גר בחו"ל או בארץ? בכל מקרה הרב שלך הוא 'שלך' בכל מקום והוא יפסוק לך לפי מקומך ואם אתה מכבד אותו אתה לא צריך לעשות את מה שאתה עושה כעת.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 10:31 am
על ידי כשר_safeMobile
אני לא יודע להסביר יותר.
אני רוצה לדעת מה הדין כאן בארץ ישראל לאנשי עסקים!

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 10:47 am
על ידי אוהב אוצר
מי שהוא רב ומורה הוראה יודע טוב מה לענות.
הרב פיינשטיין זצ"ל ידע לענות רק לתושבי חו"ל?
ברור שאין דומה לו היום אבל העקרון ברור וכמו שכתבתי בשורה הראשונה.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 10:55 am
על ידי כשר_safeMobile
הרב שלי לא יודע ולא מכיר את הנעשה בארץ והוא הרבה מתייעץ עם נשיא ה RCA - איגוד הרבנים האורטודוקסים בארה"ב ולטענתו רבי משה פיינשטיין היה ממליץ לאנשי עסקים לא להתגלח גם בחוץ לארץ אך לא אסר.
מה הדין כאן בארץ אין רב שיודע לענות וכבר שאלתי כמה.
חשוב לי מאוד לדעת

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 11:05 am
על ידי ברזילי
אני לא מבין מה הויכוח על דעת רמ"פ, הלא הדברים מפורשים עלי ספר. באו"ח ח"ד, קב כתב בקצרה להתיר במקום הפסד ממון, ובחלק ה, כד האריך יותר להסביר כך:
וע"ז שכתבתי באג"מ ח"ד דעניני או"ח סימן ק"ב תשובה קצרה הלכה פסוקה בלא ביאור, שמותר להתגלח במקום הפסד בימי הספירה ובין המצרים, ואסור בשבוע שחל בו ט' באב, שמצד זה הקשו עלי ממה שכמה פעמים הוריתי שלא כתשובה זו, שלכן מוכרח אני לבארה. כי הנה דבר האבד שמותר לאבל אחר ג' ימים וכן בשבוע שחל ט"ב בתוכה, פשוט שאינו מה שמפסיד בזה שלא ירוויח כלום, ויצטרך להוציא על צרכיו וצרכי ביתו כשאין לו מעות ממה שילווה מאינשי שיאמינו שיפרע להם כשירוויח אחר ימים האסורים במלאכה. ואף אם אין לו מלאכה קבועה, שיש לחוש שמא לא ישיג מה להרוויח, ליכא היתר, דיש לו לסמוך שישיג במה להרוויח אחר ימים האסורים גם עלייהו, ויפרע מה שלווה והקיף להוצאתו כדרך סתם אינשי, ואין בזה שום צער ובזיון. אבל איש כזה החושש מלבטל מלהרוויח ממלאכה כל השלשה שבועות דמי"ז בתמוז ובימי הספירה, אין לו להמנע ממלאכה, ורשאי לסמוך על זה שלא נהגו האיסור באופן כזה להמנע מלהסתפר אף כשיבטל ממלאכה ויצטרך ללוות להוצאתו. וכה"ג בשבוע שחל בו ט"ב אסור, מאחר שמדינא אסור מלהסתפר כדכתבתי. אבל פשוט שאיסור התספורת בשבוע שחל בו ט' באב, גם כשעל ידי זה ימנע ממלאכה, הוא רק באיניש שאין לו צער מללוות מאחד שיודע שכפי מצבו ישיג ללוות. אבל כשקשה לו ללוות, שאין לו מכירין מאלו שאפשר להם להלוותו, אין לאוסרו כשלא ישיג מלאכה כשלא יסתפר זקנו, אף שאיסור תספורת הוא מדינא, דוודאי הוא לו כדבר האבד, שפשוט לע"ד שמותר להסתפר באופן שאיכא דבר האבד, דלא חמיר איסור תספורת בשבוע שחל בו ט' באב מאיסור מלאכה לאבל לאחר ג' ימים עד שנאמר שיאסר אף כשהוא דבר האבד. כן מסתבר לע"ד במדינתנו אמעריקא, וכהאי גוונא בהרבה מקומות, שלא יוכל לעבוד להרוויח כשלא יסתפר וכדומה. ובמקומות אף במדינה זו שאין מקפידין כל כך ואין ההפסד ברור, אסור מלהסתפר אף כשהוא אומר שלא יכול להראות לפני אינשי כשלא יסתפר, אלא דווקא כשהוא לפי ידיעת האינשי שהן דוגמתו כוודאי.

ובקיצור - לדעתו אם מדובר במקום שהרגילות היא שאדם לא מגולח לא מרגיש בנוח ללכת לעבודה, ואם נטיל עליו שלא להתגלח יעדיף להשאר בבית ולהבטל ממלאכתו, בכהאי גוונא אין להחמיר אלא שבוע שחל בו. כאשר מדובר בדבר האבד ממש, יש מקום להתיר גם בשבוע שחל בו. דומני שבהרבה מקומות במערב אירופה יהודים היו רגילים (ואולי גם היום) לצאת למקומות הנופש בתשעת הימים כי לא רצו להראות ברחוב ובמקומות העבודה כשהם לא-מגולחים, ועד ר"ח אב הקלו להתגלח.

לעניננו - יש מקום לחלק בין המצב באמריקה למצב בארץ ישראל, כי כאן יותר יש לתלות שאנשים שיראו אדם לא מגולח בשלשת השבועות ידעו שהוא מחמת מנהג האבלות, ואם כן הדבר תלוי בשיקול הדעת אם לדעתו של ר' משה יש להתיר גם בא"י (ואולי גם תלוי הדבר במקום העבודה - דומני שכהיום במקומנו אין שום ניוול מיוחד ללכת ברחוב לא מגולח, ולגבי מקומות עבודה יש הבדל גדול בין המקצועות ובין המקומות).

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 11:08 am
על ידי כשר_safeMobile
תודה ברזילי.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 2:48 pm
על ידי ברזילי
ברזילי כתב:אם מדובר במקום שהרגילות היא שאדם לא מגולח לא מרגיש בנוח ללכת לעבודה, ואם נטיל עליו שלא להתגלח יעדיף להשאר בבית ולהבטל ממלאכתו, בכהאי גוונא אין להחמיר אלא שבוע שחל בו.
כעת נזכרתי במה ששמעתי לפני שנים רבות מר' ישעי' גולדשמידט (אב"ד ת"א ומותיקי ישיבת חברון): בשנים קדמוניות היה מקובל בין בחורי הישיבה שהיוצא להפגש עם משודכתו היה מתגלח לקראת הפגישה (אינני זוכר אם המדובר היה על ספירת העומר או שלשת השבועות או שניהם), שאין זה מכובד לבחור ללכת לפגישה כשאינו מגולח (וכמדומני הזכיר שם של פלוני שהיה פרום ולא נהג כן כיוצא דופן). עברו השנים ונתחלפו הזמנים, והאידנא אם יבוא הבחור מגולח יתבטל השידוך מיד... עכ"ד

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 4:27 pm
על ידי לא ידען
זה לעומת זה:
נפטר אתמול בשם טוב העסקן האגודאי הלונדוני ר' יוסף (ג'ו) לובענשטיין ז"ל.

הנ"ל היה ראש עיר בצפון לונדון, עסקן בעל מוניטין וחבר במסדר המלכה (MBE).

הוא מעולם לא גילח את זקנו בשלושת השבועות גם לפני 50 שנה, כשעסקנים אורטדוקסיים רבים הלכו בלי כיפה, הוא הופיע בפני רוזנים ושרים ואפילו מלכים (מלכה) עם כיפה שחורה גדולה ועם זקן בימי האבלות.

יז"ב.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 4:51 pm
על ידי שמואלביץ
קראתי סיפור יפהפה, על אדם שרצה להתקבל לעבודה ולכן גילח את זקנו בתקופה שאסור לגלח, אולם הבוס (הלא יהודי) התרשם מכך שהוא לא אמין, ודוקא מסיבה זו לא קיבל אותו לעבודה.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ב' יוני 29, 2015 9:29 pm
על ידי כשר_safeMobile
שמואלביץ כתב:קראתי סיפור יפהפה, על אדם שרצה להתקבל לעבודה ולכן גילח את זקנו בתקופה שאסור לגלח, אולם הבוס (הלא יהודי) התרשם מכך שהוא לא אמין, ודוקא מסיבה זו לא קיבל אותו לעבודה.

גם אני קראתי את הסיפור בשם אחד הספרים של משה מיכאל צורן כך זכור לי לפחות, ושם היה כתוב שהרב פיינשטיין ז"ל הזהירו קודם שלא כדאי לו להתגלח.
דיברתי היום עם משה מיכאל צורן והוא טוען שמעולם לא פירסם סיפור כזה.
אשמח לדעת עוד פרטים.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ד' יולי 01, 2015 2:02 pm
על ידי נח_Menachem
כשר_safeMobile כתב:המוזמן לפני שר או אדם חשוב, וכן הנצרך לגילוח לצורך קידום עסקים כך שאם לא יתגלח, יעשה רושם שלילי על לקוחותיו ועלול להגיע להפסד ממון – התירו לו להתגלח עד שבוע שחל בו תשעה באב (שאז איסור הגילוח הוא מדינא ולא מהמנהג), ואעפ"כ נראה לענ"ד שיש להחמיר בכך לכתחילה ולסמוך על הקב"ה שדקדוק במצוות החכמים יועיל יותר לקידום העסקים מאשר גילוח הזקן. אגרו"מ ח"ד ק"ב.
איך נפסק הלכה למעשה ומה נוהגים.
האם כדעת האג"מ שאוסר או יש מתירים.
תודה.
פגשתי תמול את בנו של הרב הגאון רב משה שטרנבוך שליט"א והוא חזר אלי שבשעה 9 אמש בערב יהיה לו מוכן תשובה בענין על השאלה ששאל ידידי כשר_safeMobile ובדיוק אמש לא היה לי פנאי - בעזרת השם היום אלך אליו ואעלה לכאן את התשובה.
בעזרת השם יתברך.
ובלי נדר.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ד' יולי 01, 2015 9:02 pm
על ידי עתניאל בן קנז
נח_Menachem כתב:
כשר_safeMobile כתב:המוזמן לפני שר או אדם חשוב, וכן הנצרך לגילוח לצורך קידום עסקים כך שאם לא יתגלח, יעשה רושם שלילי על לקוחותיו ועלול להגיע להפסד ממון – התירו לו להתגלח עד שבוע שחל בו תשעה באב (שאז איסור הגילוח הוא מדינא ולא מהמנהג), ואעפ"כ נראה לענ"ד שיש להחמיר בכך לכתחילה ולסמוך על הקב"ה שדקדוק במצוות החכמים יועיל יותר לקידום העסקים מאשר גילוח הזקן. אגרו"מ ח"ד ק"ב.
איך נפסק הלכה למעשה ומה נוהגים.
האם כדעת האג"מ שאוסר או יש מתירים.
תודה.
פגשתי תמול את בנו של הרב הגאון רב משה שטרנבוך שליט"א והוא חזר אלי שבשעה 9 אמש בערב יהיה לו מוכן תשובה בענין על השאלה ששאל ידידי כשר_safeMobile ובדיוק אמש לא היה לי פנאי - בעזרת השם היום אלך אליו ואעלה לכאן את התשובה.
בעזרת השם יתברך.
ובלי נדר.


מידע מרתק. אנו מודים לך מאוד.

(מהיכן נהפך השואל לידידך? כיצד הינכם מכירים. הלא אתה ירושלמי (פוגש את בנו של רב משה שטרנבוך), והוא אמריקאי שורשי (לא מכיר רבני ארץ ישראל). באמת מנין אתם מכירים זא"ז)?

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: ד' יולי 01, 2015 9:18 pm
על ידי נח_Menachem
נח_Menachem כתב:
כשר_safeMobile כתב:המוזמן לפני שר או אדם חשוב, וכן הנצרך לגילוח לצורך קידום עסקים כך שאם לא יתגלח, יעשה רושם שלילי על לקוחותיו ועלול להגיע להפסד ממון – התירו לו להתגלח עד שבוע שחל בו תשעה באב (שאז איסור הגילוח הוא מדינא ולא מהמנהג), ואעפ"כ נראה לענ"ד שיש להחמיר בכך לכתחילה ולסמוך על הקב"ה שדקדוק במצוות החכמים יועיל יותר לקידום העסקים מאשר גילוח הזקן. אגרו"מ ח"ד ק"ב.
איך נפסק הלכה למעשה ומה נוהגים.
האם כדעת האג"מ שאוסר או יש מתירים.
תודה.
פגשתי תמול את בנו של הרב הגאון רב משה שטרנבוך שליט"א והוא חזר אלי שבשעה 9 אמש בערב יהיה לו מוכן תשובה בענין על השאלה ששאל ידידי כשר_safeMobile ובדיוק אמש לא היה לי פנאי - בעזרת השם היום אלך אליו ואעלה לכאן את התשובה.
בעזרת השם יתברך.
ובלי נדר.

רבי משה שטרנבוך שליט"א טוען שכאן בא"י אין להתיר בשום פנים להתגלח והאג"מ אמר כן רק לאנשי עסקים באמריקה.

Re: בין המצרים תספורת וגילוח לאיש עסקים

פורסם: א' אוגוסט 14, 2016 9:09 am
על ידי שמואל דוד
מי הרב שלך , רב כשר?