עמוד 1 מתוך 1

שנאת חינם

פורסם: ג' אוגוסט 02, 2016 8:02 am
על ידי פרי יהושע
חשבתי לפתוח אשכול בנושא זה, כיון שהוא נושא דק מאד האם לשון מושחזת כפי שנהוג כאן [ואולי נהוג גם בעבר גם בקרב החכמים הגדולים], היא בעצם יכולה להפוך למעין שנאת חינם? או שהיא בכלל קנאת סופרים וכו', מה מרגשים כיום חברי הפורם בעניין זה?

ומעניין לעניין, האם השימוש בניקים זה אומר שיש לאדם מה להסתיר?, או שהוא רוצה לשחרר ארגרסיות בלא להיות חשוף.

Re: שנאת חינם

פורסם: ג' אוגוסט 02, 2016 8:40 am
על ידי בברכה המשולשת
פרי יהושע כתב:חשבתי לפתוח אשכול בנושא זה, כיון שהוא נושא דק מאד האם לשון מושחזת כפי שנהוג כאן [ואולי נהוג גם בעבר גם בקרב החכמים הגדולים], היא בעצם יכולה להפוך למעין שנאת חינם? או שהיא בכלל קנאת סופרים וכו', מה מרגשים כיום חברי הפורם בעניין זה?

ומעניין לעניין, האם השימוש בלינקים זה אומר שיש לאדם מה להסתיר?, או שהוא רוצה לשחרר ארגרסיות בלא להיות חשוף.


א. יש על כגון זה תשובה של החוות יאיר.
ב. כמדומני שכת"ר התכוון לכתוב "ניקים" ולא "לינקים"

Re: שנאת חינם

פורסם: ג' אוגוסט 02, 2016 8:44 am
על ידי פרי יהושע
תשובת חוות יאיר ידועה, רציתי לשאול מה מרגישים כיום, כי יש לזה פנים לכאן ולכאן, ולפי דעתי מצד אחד צריך למתן, ומצד שני צריך לעמוד בתוקף על דבריך, והאם אפשר לשלב זאת?

ענין הניקים [תודה על התיקון], מה אומרים על כך?

Re: שנאת חינם

פורסם: ג' אוגוסט 02, 2016 8:49 am
על ידי פלגינן
כבר דיברו מזה, לפחות באשכול אחד:
viewtopic.php?f=7&t=4271

Re: שנאת חינם

פורסם: ו' אוגוסט 05, 2016 3:09 pm
על ידי פרי יהושע
בנושא זה הראוני דבר מעניין במהר"ל ספר הנצח פכ"ה, מו"מ עם כומר אחד למה מצוי מריבות אצל עם ישראל יותר מכל אוה"ע, מדברי המהר"ל עולה שהוא אכן מקבל את הנחת היסוד הזו וכותב שזו שאלה קדומה, רק מפרש אותה עפ"י ג' גורמים, גלות, שטן, רוחב דעת, עי' שם, איני יודע אם הכוונה שם מלחמות אידולוגיות, או מלחמות כפשוטן, אבל האם באמת אפשר לומר שיש יותר שנאה וקנאה בעם ישראל כיום מכל אומה אחרת מחמת רוחב דעתם?.

Re: שנאת חינם

פורסם: א' אוגוסט 07, 2016 2:27 am
על ידי יאיר
לענין 'לשון מושחזת' זה בסדר רק אם באמת זה בא מקנאת התורה.

ובענין כתיבה בניקים עלומי שם:
בקצרה, אנטנרט זה דבר מסוכן כדי לחשוף עצמך ושמך המלא לעיני כל (ויש לי כמה דוגמאות לכך)...
viewtopic.php?p=292093#p292093