עמוד 1 מתוך 1

דעת המ"ב בענין נש"כ בת"ב

פורסם: ה' יולי 27, 2017 12:44 am
על ידי הגרח
האמת שהנושא לא כ"כ מדובר בשו"ע וברמא למרות שיש עז גמ במסכת תענית רפ"ג ובעיקר התבסס כמנהג שחלוק בין אשכנזים לספרדים הפלא שהח"ח שהיה כהן בעצמו התעלם מהענין למרות שהח"א כן מביאו יש שתלו זאת בעובדה שבחול ממילא אין נ"כ במשך השנה פרט למועדים הדחיה המתבקשת היא שהמב בקכ"ח כן דן לגבי אבלים בשבעה והכריע לחיוב שישאו כפיהם אם אין כהן למרות שבחג אין דיני אבילות כלומר המ"ב נכתב גם לאאר"י ולכך מתבקשת עמדה הלכתית ביחס לט' באב.
זאת ועוד מנהג אר"י שבשחרית אין נשיאת כפים ובמנחה כן לא זכיתי לטעמו.

Re: שתיקתו של המ"ב בענין ברכת כהנים בט' באב למרות שבחיי אדם מביא מחלוקת בענין

פורסם: ה' יולי 27, 2017 5:36 pm
על ידי כדכד
ברגל יש סוג של אבלות שבעה לקובר מתו ברגל וע"ז אולי דן המשנ"ב. פשוט וברור שהמשנ"ב לא כתב הלכות לארץ ישראל באון שיטתי

Re: שתיקתו של המ"ב בענין ברכת כהנים בט' באב למרות שבחיי אדם מביא מחלוקת בענין

פורסם: ה' יולי 27, 2017 11:52 pm
על ידי שומע ומשמיע
הגרח כתב:זאת ועוד מנהג אר"י שבשחרית אין נשיאת כפים ובמנחה כן לא זכיתי לטעמו.

מה קשה כל כך? זה לא הדבר היחיד שיש חילוק בתוקף האבילות בין הבוקר למנחה.

Re: שתיקתו של המ"ב בענין ברכת כהנים בט' באב למרות שבחיי אדם מביא מחלוקת בענין

פורסם: ו' יולי 28, 2017 12:43 am
על ידי הגרח
ידידי היקר תפילין וטלית יש מצווה להניחם לפחות פעם ביום כך שמדרבנן הזיזו את שעת ההנחה נשיאת כפים זו מצווה בכל חזרת השצ בעבודה כדי לבטל זאת זקוקים אנו א.להתייחסות ברורה בפסיקה או לחילופין לטעם שכוחו לשלול המצווה מעצם מהות היום וזה לא מצאתי חילוק בין בוקר לערב

דעת המ"ב בענין נש"כ בת"ב

פורסם: ש' אוגוסט 12, 2017 11:53 pm
על ידי שומע ומשמיע
הגרח כתב:ידידי היקר תפילין וטלית יש מצווה להניחם לפחות פעם ביום כך שמדרבנן הזיזו את שעת ההנחה נשיאת כפים זו מצווה בכל חזרת השצ בעבודה כדי לבטל זאת זקוקים אנו א.להתייחסות ברורה בפסיקה או לחילופין לטעם שכוחו לשלול המצווה מעצם מהות היום וזה לא מצאתי חילוק בין בוקר לערב

יש מנהג, לא לעשות נשי"כ בבית האבל.