עמוד 1 מתוך 1

ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: א' יולי 22, 2018 5:52 pm
על ידי בני ברקי
האם יש ענין לומר קינות בישיבה על הארץ או שאפשר לומר בעמידה ורק אסור לשבת על כסא?

Re: ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: ג' יולי 30, 2019 10:08 pm
על ידי אש משמים
שו"ע כתב: "ליל ת"ב ויומו יושבים בביהכנ"ס לארץ עד תפילת מנחה"
ט"ז שם: "יושבים לארץ-...ואה"נ אם רוצה לעמוד ודאי אין עליו חיוב לישב דווקא..."

Re: ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: ג' יולי 30, 2019 11:35 pm
על ידי עזריאל ברגר
בא' מגליונות "התקשרות" במדור ההלכות והמנהגים לתשעה באב, מצאתי הערה בלשון זו:
היינו לא רק שלא יישב על הספסל, אלא שיש לקרוא איכה וקינות לא בעמידה אלא דווקא בישיבה על הקרקע. כן הביא בס' 'מנהג ישראל תורה' שם ס"ק ה מס' 'נוהג כצאן יוסף', ומשמעות הרוקח, מהרי"ל, כל-בו וסדר-היום, עיי"ש.

ונותר לברר אם זו מחלוקת הפוסקים, או להעמידם באוקימתות.

Re: ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: ד' יולי 31, 2019 7:18 am
על ידי שבענו מטובך
עי' ישראל במעמדם עמ' תריא-תריג.

Re: ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: ד' יולי 31, 2019 9:59 am
על ידי עזריאל ברגר
שבענו מטובך כתב:עי' ישראל במעמדם עמ' תריא-תריג.

מי יעלה לנו?

Re: ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: ד' יולי 31, 2019 5:18 pm
על ידי שבענו מטובך
עזריאל ברגר כתב:
שבענו מטובך כתב:עי' ישראל במעמדם עמ' תריא-תריג.

מי יעלה לנו?

ישראל.PDF
(422.33 KiB) הורד 310 פעמים

Re: ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: ד' יולי 31, 2019 7:24 pm
על ידי עזריאל ברגר
שבענו מטובך כתב:
עזריאל ברגר כתב:
שבענו מטובך כתב:עי' ישראל במעמדם עמ' תריא-תריג.

מי יעלה לנו?

ישראל.PDF

יישר כח כפול.

Re: ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: ד' יולי 31, 2019 9:01 pm
על ידי יוצא פוניבז'
כבר עוררו בזה על קינת אלי ציון ועריה, ונכב"ב.
שמעתי מח"א השערה מעניינת שהחזן היה צריך לעמוד להשמיע את קולו לציבור, וכדי שיוכל לעבור לעבר העמוד היו צריכים כמה אנשים לקום ממקומם לפנות לו הדרך, וכיון שעמדו לא מיהרו לחזור ולהתיישב, ואט אט נצטרפו אליהם עוד כמה שחיכו להזדמנות לחלץ עצמותיהם, עד שכבר נהיה המנהג לאמרו בעמידה...

Re: ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: ו' יולי 31, 2020 12:44 am
על ידי איתן נוי
האם דיברו היכן שהוא בפורום על ישיבה על כסא/ספסל עד איזה גובה מותר?
אשמח לעזרה.

Re: ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: ו' יולי 31, 2020 2:24 am
על ידי ביקורת תהיה
עזריאל ברגר כתב:נותר לברר אם זו מחלוקת הפוסקים, או להעמידם באוקימתות.
ברור כלשון אחרון. הרב 'טורי זהב' אינו עוסק בישיבה על הקרקע בזמן אמירת קינות, אלא דן בדבר אבילות של תשעה באב האם היא מחייבת ישיבה על הקרקע, ואומר דבאבל אין מצוה לשבת על הקרקע, אלא איסור לשבת על הספסל, והואיל ומל"ת היא נוהגת היא גם בתשעה באב.
שים לב, המשפט 'אם רוצה לעמוד, ודאי אין עליו חיוב לישב דווקא', מכוּונים כלפי האבל בימי השבעה.

Re: ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: ו' יולי 31, 2020 2:32 am
על ידי איש גבעות
מענין לענין באותו ענין:
התפרסמו תמונות של אדמורי"ם היושבים על כסאות פאר שאין בגובהם ג' טפחים.
לכאו' העיקר חסר מן הספר.
כל מטרת הישיבה על הארץ או על כסא נמוך הוא משום שכך דרך האבלות.
ברגע שהכיסא מרופד עם ידיות מגולפות זה ממש לא נראה קשור לאבלות.
לתשומת לב המשמשים בקודש...

Re: ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: ו' יולי 31, 2020 2:45 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
מרן הגרמ"ש שליט"א סבור שיש לשבת בדוקא, שכן הוא דרך אבלות, והקינות הם אבלות, וכמ"ש במועדים וזמנים.

Re: ישיבה בשעת אמירת קינות

פורסם: ו' יולי 31, 2020 3:57 am
על ידי צביב
על הגרי''ש אלישיב זצ''ל סיפרו שהיה יושב עד שסיים את הקינות.
( התחיל לפני שחרית וסיים שעות אחרי חצות)

ניסיתי פעם לומר קינות בט''ב אחרי חצות על כסא גבוה,
ולא היתה הרגשה של קינות,,,


על הסטיפלר סיפרו שהיה אומר תירון חצות בעמידה ( בנעלי בית)

יש שנהגו בברסלב לומר תיקון חצות בישיבה על כסא גבוה,
(כי אחרי התיקון חש סדר ארוך)