בקרב בני עדות המזרח יותר נפוץ לומר חסר,
כך שנשמע בצים זתים, האם כך הוא בכללי הדקדוק שהי' נעלמת?
שייף נפיק כתב:בקרב בני עדות המזרח יותר נפוץ לומר חסר,
כך שנשמע בצים זתים, האם כך הוא בכללי הדקדוק שהי' נעלמת?
בריושמא כתב:בית, זית ועוד מילים הן דיפטונג.
משמע - שתי תנועות סמוכות בזו אחר זו.
העברית לא 'אוהבת' דיפטונג, ופותרת אותו בדרכים שונות.
לכן ריבוי של זית הוא זיתים, תמיד עם יו"ד.
ואילו ריבוי של בית הוא בתים.
המילה עיר היא מעניינת. עיר ביחיד, וברבים ערים.
אבל יש במקרא: ער מואב. כלומר ער ביחיד.
ויש גם במקרא: ששים עירים. יו"ד בשווא. והכוונה לששים ערים.
הא לך ער = עיר = ערים = עירים. כי מדובר בדיפטונג.
יוסף בניהו כתב:ההסבר הפשוט כמו שכתבו אחריך
עזריאל ברגר כתב:יוסף בניהו כתב:ההסבר הפשוט כמו שכתבו אחריך
מר אמר חדא ומר אמר חדא ולא פליגי.
בריושמא כתב:.
המילה עיר היא מעניינת. עיר ביחיד, וברבים ערים.
אבל יש במקרא: ער מואב. כלומר ער ביחיד.
.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 31 אורחים