מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

למה מנקדי התלמוד לא מסקלים אמות הקריאה, כדרך שעשו מנקדי המשנה והסידור?

חקר מסורה, ענייני דקדוק, טעמי המקרא, חיפוש מקורות, בירור ועיון בלשון הקודש והתרגומים, מפורש ושום שכל.
נוריאל עזרא
הודעות: 1898
הצטרף: א' אפריל 12, 2020 1:00 am
שם מלא: נוריאל עזרא

Re: למה מנקדי התלמוד לא מסקלים אמות הקריאה, כדרך שעשו מנקדי המשנה והסידור?

הודעהעל ידי נוריאל עזרא » ד' אוקטובר 21, 2020 8:20 am

יאיר אתמר כתב:
תמיה פרקי לשון.pdf

ייש"כ, תודה.
הוא סובר כמו שהציע הרב 'לבי במערב' לכתוב 'תמיהה'.
ומה שכתוב ברש"י לרוב 'בתמיה'. לדעתו היה במקור כתוב כך בתמיה' עם קו לסימון השמטת ההא, והביא שכן הוא בדפוסים ישנים.

לבי במערב
הודעות: 9349
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: למה מנקדי התלמוד לא מסקלים אמות הקריאה, כדרך שעשו מנקדי המשנה והסידור?

הודעהעל ידי לבי במערב » ו' אוקטובר 23, 2020 4:11 pm

לפענ"ד הוה מסתברא טפי שקצרו מ'בתמיהה' ישירות ל'בתמי'' (וראה באשכול 'כתיבת אותיות י"ה'), אך כנראה שמן האנכרוניזם יש בזה.

אחד מעיר
הודעות: 1115
הצטרף: א' אוגוסט 15, 2010 10:11 pm

Re: למה מנקדי התלמוד לא מסקלים אמות הקריאה, כדרך שעשו מנקדי המשנה והסידור?

הודעהעל ידי אחד מעיר » ד' אוקטובר 28, 2020 9:31 am

אני ממעריצי חנוך ילון מחד גיסא
ומאידך, אני בשיטת היפה עינים שהוא מציין על עצמו שהוא שונא הגהות
ולכן כל מה שאפשר ליישב בלי הגהות עדיף
כאן לענ"ד אין קושיא אפשר תמיהַּ ופתח גנובה ואפשר תמיהָה
ולכן ההגהה מיותרת


חזור אל “דקדוק ומסורה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 69 אורחים