עמוד 1 מתוך 2

סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ה' ינואר 19, 2017 6:06 pm
על ידי אבא יודן
הסימן נזכר כדרש במגלה עמוקות רמז נז, קדמנו אדם בזה ?
בחומשי מהדורת "מאור התורה" עשו עבודה נוראה סקלו וציינו המראי מקומות, אך הם עשו בזה כבתוך שלהם צודקים בזה?
יש פה ספר שלם אמרי שפר הדורש כל מיני סימנים אך הוא דורש גם סימני סכום הקאפיטלך אשר בלי ספק נעשה לאחרונה נוכל לסמוך עליו??
יש להוסיף עוד הרבה מקורות בודדים אך זה ספר שלם!!
וכן העובדא שנעלמה בסוף פקודי, ושהרבה שטויות נתלה בזה
והעיקר מי דן בזה כמסורה?

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ה' ינואר 19, 2017 6:17 pm
על ידי אבא יודן

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ה' ינואר 19, 2017 10:57 pm
על ידי מה שנכון נכון
אבא יודן כתב:עתה מצאתי זה

בתאג' התימני הסימנים שונים לפעמים מסימני המסורה הרגילים, אם כי גם הם שמות אנשים.
בפרשת וישלח אביאסף סימן וכן בפקודי עזיה סימן. (לא בדקתי אם גם בשאר הפרשיות הם תואמים למאירי שציין).

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ו' ינואר 20, 2017 3:21 pm
על ידי אוצר החכמה
מאמר מהגרי"ח סופר שליט"א בספרו תורת יעקב
2111.PNG
2111.PNG (119.92 KiB) נצפה 10416 פעמים
22223.PNG
22223.PNG (147.9 KiB) נצפה 10416 פעמים
2333.PNG
2333.PNG (153.52 KiB) נצפה 10416 פעמים
2444.PNG
2444.PNG (133.97 KiB) נצפה 10416 פעמים
2555.PNG
2555.PNG (152.81 KiB) נצפה 10416 פעמים
2666.PNG
2666.PNG (150.08 KiB) נצפה 10416 פעמים
2777.PNG
2777.PNG (162.46 KiB) נצפה 10416 פעמים
2888.PNG
2888.PNG (151.44 KiB) נצפה 10416 פעמים

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ו' ינואר 20, 2017 3:29 pm
על ידי אבא יודן
מה שנכון נכון כתב:
אבא יודן כתב:עתה מצאתי זה

בתאג' התימני הסימנים שונים לפעמים מסימני המסורה הרגילים, אם כי גם הם שמות אנשים.
בפרשת וישלח אביאסף סימן וכן בפקודי עזיה סימן. (לא בדקתי אם גם בשאר הפרשיות הם תואמים למאירי שציין).

בחומשי מאור התורה הם מדויקים כבמאירי
ואני חושש שגם בתאג' התימני הכניסום מן דהוא מקרית ספר ולא מחכמי תימן יצא.
ואין שום מידע נוסף?

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ו' ינואר 20, 2017 3:37 pm
על ידי אבא יודן
השמועה שכניתי לעיל בשם שטויות הובא בסוף המהריא לשמות
סוף מהריא.jpg
סוף מהריא.jpg (605.88 KiB) נצפה 10414 פעמים

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ו' ינואר 20, 2017 4:07 pm
על ידי אבא יודן
אולי יועיל מי בטובו להוריד כאן את הקונטרס סימנין דאורייתא ושכרו כפול מן השמים

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ו' ינואר 20, 2017 4:19 pm
על ידי אבא יודן
קליה הוא קליטא (עז' י כג) =קליטה.

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ש' ינואר 21, 2017 8:41 pm
על ידי מה שנכון נכון
אבא יודן כתב:ואני חושש שגם בתאג' התימני הכניסום מן דהוא מקרית ספר ולא מחכמי תימן יצא.

ככה"נ לא כך ולא כך, אלא מסורת קדומה שנשתיירה אצל שניהם.

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ש' ינואר 21, 2017 8:48 pm
על ידי ירושלים
באחד הכרכים האחרונים של "ישורון" , ואינו תח"י, יש מאמר על סימני הפסוקים במסורה (נדמה לי מהרב קמינצקי) ומתייחס הרבה לדברי הגריח"ס המובאים לעיל, מי שיכול להעלות הדברים יתברך.

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ב' ינואר 23, 2017 4:09 pm
על ידי אבא יודן
אבא יודן כתב:אולי יועיל מי בטובו להוריד כאן את הקונטרס סימנין דאורייתא ושכרו כפול מן השמים

בבקשה

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ש' מרץ 18, 2017 9:56 pm
על ידי מרדכי וינטרויב
מסתבר ש"הממציא" של סימני סכום פסוקי הפרשיות הוא מישאל בן עזיאל בחיבורו כתאב אלכ'אלאף (ספר החילופים). מישאל זה חי, כפי הנראה, בסוף המאה העשירית.

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ג' מרץ 28, 2017 2:34 am
על ידי שמועלקע
מבדיקת כתר ארם צובא ה'אוטוגרף' של בן אשר עולה, כי אין בספר שום סימן לא בפרשיות ולא בחומש, (תוכלו לראות את זה בקטעים מספר דברים שכן הוצגו לציבור הרחב) הוי אומר שבן אשר לא הכיר את הסימנים הללו, ואין לטעון שהוא הכיר רק שלא ראה צורך לכותבם, מאחר שוודאי אם היתה כאן מסורות שקיבל מאבותיו בדבר הוא לא היה מתעלם ממנה, אלא אם כן נטען שהוא הכיר את תופעת הסימנים אלא שהיא לא הייתה דבר של קבלה ומסורת וכל אחד נתן סיימן כטוב בעיניו ולכך לא ראה צורך להנציח את הסימנים.

בשביל לטעון שאת הסימנים הללו נתנו בעלי המסורה צריך מסורות ושום ספר של אחרון שיכתוב כך בפשטות לא יהוה הוכחה, כי מניין לו? ונראה גם שהדבר יכול להיבדק כי ברוך ה' יש מספיק חומשים וחיבורי מסורה עתיקים שישפכו אור על העניין.

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ה' אפריל 27, 2017 2:15 pm
על ידי בעל קורא
ראה במאמר על ענין זה שפורסם ב"סיני" קכ"ו עמ' י"ז.
https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?100061&

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ד' מאי 10, 2017 3:48 pm
על ידי ישועות ישראל
מספר "בני יששכר"

601.jpg
601.jpg (17.15 KiB) נצפה 10019 פעמים

מחלה חולה סימן

פורסם: א' אוגוסט 04, 2019 10:39 pm
על ידי נטיעות
חכמים, מה פשר הסימן הזה, בשלהי פרשת מסעי?
מחלה - ניחא. אולם חולה - מאי האי?

Re: מחלה חולה סימן

פורסם: א' אוגוסט 04, 2019 10:44 pm
על ידי לענין
עי' טעמא דקרא.

Re: מחלה חולה סימן

פורסם: ב' אוגוסט 05, 2019 8:09 am
על ידי עקביה
חשוקי חמד כתובות דף עב עמוד א

אמר לאשתו שתהיה חולה

שאלה מעשה בבעל שמחוסר סייעתא דשמיא, לא שלט בפיו, ואמר לאשתו שמאחל לה שתהיה 'חולה', ובאה האשה להתלונן בפני הרב שבעלה קילל אותה, וחוששת לקללתו, וכן טוענת שהדבר מפר בצורה חמורה את שלום הבית. כיצד יוכל הרב להרגיעה?

תשובה בסוף פרשת מסעי נכתב בחומשים שבפרשת מסעי ישנם קל"ב פסוקים, מחל"ה חול"ה סימן. ויש שהתקשו בביאור סימן זה, דלכאורה הדבר תמוה לכתוב סימן שיש בו סימן קללה. ושמעתי מגיסי הגר"ח קניבסקי שליט"א שיש מבארים שהכוונה היא מלשון 'חולה בכרמים' וכמו שמצינו בסוף מסכת תענית (דף כו ע"ב) 'ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים', ולכן אין זה לשון קללה, אלא אדרבה סימן ברכה, 'מחלה חולה', כלומר מחלה נישאה לבן דודה שהיה צדיק והגון כמוה, כמבואר בסוף פרשת מסעי, ולכן יצאה במחול, וזה הפירוש מחלה חולה, שמרוב שמחה יצאה במחול. ועל פי זה יוכל הרב לפייס את האשה, ולומר לה שמסתבר שגם כוונת הבעל היתה מלשון מחול, ובאמת התכוון לברך אותה שתזכה להיות במחול מרוב שמחה, ולרקוד בחתונות צאצאיה.

והן אמת שאפילו לשון שמשתמע לשתי פנים, אסור לומר לחבירו אם נראים הדברים שכוונתו לרעה, וכמו שמובא בחשוקי חמד (עמ"ס יומא דף ט ע"ב בענין אמר לחבירו אתה מלוכלך) בשם המהר"י ברונא (סימן רג, וסימן רח), יעו"ש, וכל שכן שאין לבעל לדבר כך לרעייתו שמחוייב לכבדה יותר מגופו, ומחוייב לפייסה עד שתתרצה ותתפייס, מכל מקום מצוה גדולה להרגיע את הנפגע באופן זה.

מחלה - חולה

פורסם: ב' יולי 13, 2020 12:04 am
על ידי שמואל דוד
כמדומני שראיתי שהגאון רב דוד פיינשטיין שליט״א ביאר שהכוונה מָחלה חולה

Re: מחלה חולה סימן

פורסם: ב' יולי 13, 2020 1:29 am
על ידי ביקורת תהיה
נטיעות כתב:'חולה' מאי האי?
הרה. 'קוֹל כְּחוֹלָה שָׁמַעְתִּי' מתרגם יונתן 'קָל כִּמְעַדְּיָא שִׁמְעֵת'.

Re: מחלה חולה סימן

פורסם: ב' יולי 13, 2020 1:59 am
על ידי ביקורת תהיה
עקביה כתב:מצינו בסוף מסכת תענית 'ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים'.
'וחולות' – נוסח משובש, וצ"ל 'וְחָלוֹת'.
ב'עין יעקב' הנוסח: 'יוצאות במחולות וחולות בכרמים'. ושמא יש לקרוא 'בִּמְחוֹלוֹת וְחֻלּוֹת', כעין שאמרו: 'עָתִיד הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לִהְיוֹת רֹאשׁ חֻלָּה לַצַּדִּיקִים לֶעָתִיד לָבוֹא'.

Re: מחלה - חולה

פורסם: ו' יולי 17, 2020 9:19 pm
על ידי שמואל דוד
שמואל דוד כתב:כמדומני שראיתי שהגאון רב דוד פיינשטיין שליט״א ביאר שהכוונה מָחלה חולה

לזכות רפו״ש:
28385404-A69C-429F-B2A2-7C9D3BFBBE7A.jpeg
28385404-A69C-429F-B2A2-7C9D3BFBBE7A.jpeg (69.87 KiB) נצפה 7710 פעמים

Re: מחלה חולה סימן

פורסם: א' יולי 19, 2020 9:18 am
על ידי ישראליק
בספר "יד הסימנים" (המצ"ב) נמצא אריכות על הסימן הנ"ל, וכה כ':
(הספר ניתן להוריד http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 9D#p586952)
יד הסימנים.PNG
יד הסימנים.PNG (63.89 KiB) נצפה 7672 פעמים

יד הסימנים 2.PNG
יד הסימנים 2.PNG (41.49 KiB) נצפה 7672 פעמים

יד הסימנים 3.PNG
יד הסימנים 3.PNG (59.25 KiB) נצפה 7672 פעמים

יד הסימנים 4.PNG
יד הסימנים 4.PNG (63.81 KiB) נצפה 7672 פעמים

Re: מחלה - חולה סימן

פורסם: א' יולי 19, 2020 9:52 am
על ידי ישראליק
במשך השבת נפל ברעיוני ביאור לסימן זה בעז"ה

א. קל"ב - אותיות קב"ל (קבלה) והוא לשון קמיע המציל, ע"פ מש"כ הערוך (ערך קבל ה') על הגמרא ברכות סב ע"א [הובא במגדים חדשים], קבלה דיסורי שתיקותא ומבעי רחמי, כלומר מי שמיוסר קמיעתו המצילתו מאותן היסורין לשתוק ולהתפלל

ב. חולה הוא מלשון שמחה, ע"פ הגמרא בתענית כו ע"פ, וכמו שהובא לעיל מספר חשוקי חמד

ג. כתוב בליקוטי מוהר"ן, חלק ב', סימן כד:
מִצְוָה גְּדוֹלָה לִהְיוֹת בְּשִֹמְחָה תָּמִיד, וּלְהִתְגַּבֵּר לְהַרְחִיק הָעַצְבוּת וְהַמָּרָה שְׁחֹרָה בְּכָל כֹּחוֹ. וְכָל הַחוֹלַאַת הַבָּאִין עַל הָאָדָם, כֻּלָּם בָּאִין רַק מִקִּלְקוּל הַשִֹֹּמְחָה. כִּי יֵשׁ עֲשָֹרָה מִינֵי נְגִינָה שֶׁהֵם בְּחִינַת שִֹמְחָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (תְּהִלִּים צ"ב):
"עֲלֵי עָשֹוֹר וְכוּ' כִּי שִֹמַּחְתַּנִי ה' בְּפָעֳלֶךָ" וְכוּ'. וְאֵלּוּ יוּד מִינֵי נְגִינָה בָּאִין בְּתוֹךְ עֲשָֹרָה מִינֵי דְּפָקִין, וְהֵם מְחַיִּין אוֹתָן (א). וְעַל כֵּן כְּשֶׁיֵּשׁ קִלְקוּל וּפְגָם בְּהַשִֹֹּמְחָה, שֶׁהִיא בְּחִינַת יוּד מִינֵי נְגִינָה, עַל יְדֵי זֶה בָּאִין חוֹלַאַת מִן הַיּוּד מִינֵי דְּפָקִין, שֶׁנִּתְקַלְקְלִין עַל יְדֵי קִלְקוּל הַיּוּד מִינֵי נְגִינָה, שֶׁהֵם הַשִֹֹּמְחָה כַּנַּ"ל. כִּי כָּל מִינֵי חוֹלַאַת כְּלוּלִים בְּיוּד מִינֵי דְּפָקִין, וְכֵן כָּל מִינֵי נִגּוּנִים כְּלוּלִים בְּיוּד מִינֵי נְגִינָה. וּכְּפִי קִלְקוּל הַשִֹֹּמְחָה וְהַנִּגּוּן, כֵּן בָּא חוֹלַאַת כַּנַּ"ל. וְגַם חַכְמֵי הָרוֹפְאִים הֶאֱרִיכוּ בָּזֶה, שֶׁכָּל הַחוֹלַאַת עַל יְדֵי מָרָה שְׁחֹרָה וְעַצְבוּת, וְהַשִֹֹּמְחָה הִוא רְפוּאָה גְּדוֹלָה:


וע"פ הנ"ל י"ל: קל"ב, מהו הקמיע, העצה למחל"ה, לצאת מכל נגע ומחלה? חולה - להיות בשמחה, שזוהי רפואה גדולה לכל המחלות.

וסימן זה קוראים בבין המצרים דוקא, ע"פ מאמרם ז"ל (תורת שמעון לפורים, אבני זכרון אות תעח, מאור ושמש פרשת וישב, שם משמואל פרשת ויגש תרע"ג, ועוד), על הגמרא תענית כט ע"א, משנכנס אב ממעטין בשמחה, שממעטין הצער ודאגות, שונאי ישראל, הקליפות והטמאה, גלות השכינה - ע"י השמחה

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: א' אוגוסט 16, 2020 10:44 pm
על ידי ישראליק
פרשת ראה
קכ"ו פסוקים, פליאה סימן

י"ל דכל הבחירה היא פליאה גדולה, שפעמים שאדם רואה בעיניו הדרך להחיים ולטוב, ולהיפך ח"ו אעפ"כ הוא בוחר בדרכים עקלוקים.
(כדוגמת סמים רח"ל, כל אחד רואה איך שזה מסתיים, עם כל זה ישנם אנשים שבחורים בזה)

וזהו ראה אנכי נותן לכם את החיים וכו', עם כל זה בוחרים ברע ח"ו, וזוהי פליאה עצומה

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ג' אוגוסט 18, 2020 4:12 am
על ידי טור תלגא

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ו' ינואר 06, 2023 2:01 am
על ידי שבע
לכו חזו מפעלות
אשר באר'ש שם שמות:

אקדים (בראשית) - אמציה
ואוליד (תולדות נח) - בצלאל
ואזל (לך לך) - מכנדבי
...

נמצא כי אין כאן מתן שם בלבד
אלא סיפור שאפשר לזכור אותו
(על דרך ה'סימנים' שבגמרא)

אחרת
מה יועילו הגימטריאות

איך יזכור הסופר והקורא
ששם זה שייך לפרשה זו

חכמה יש כאן
ולא מלאכה!

בנוסח שלפנינו חסרים פרשיות מועטות
הרחמן הוא יחזיר לנו כל האבידות בקרוב


ברוך שמסר עולמו לשומרים
The British Library London England Add. 27167

ארשת שפתיו בל מנעת
יבואו החכמים ויפענחו

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ו' ינואר 06, 2023 7:34 am
על ידי אבא יודן
וה וה. ישר כח. וישר כח.
התגלו ופוענחו בזה גילויים אלוקיים.
בעזרת השם נבואה שעריו בסודה.

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ו' ינואר 06, 2023 10:14 am
על ידי מעט דבש
אבא יודן כתב:בחומשי מהדורת "מאור התורה" עשו עבודה נוראה סקלו וציינו המראי מקומות, אך הם עשו בזה כבתוך שלהם צודקים בזה?

הם לא עבדו קשה, אלא פשוט העתיקו מתוך המאמר ב'סיני' (קכו) המצ"ב:

מנין פסוקי התורה - סיני קכו .pdf
(6.67 MiB) הורד 139 פעמים

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ו' ינואר 06, 2023 2:13 pm
על ידי שבע
וזה החילי בס''ד

ספר בראשית:
מספר הפסוקים
של סדרי ספר הישר שהוא ספר בראשית
וסימנהו'ן בלשון תרגום
:

אקדים (בראשית) - אמציה
ואוליד (תולדות נח) - בצלאל

ואזל (לך לך) - מכנדבי
ולמחזי (וירא) - קוליא

וריזה (חיי שרה) - יהוידע
...

ויתיב (וישב) - בקי
לחלם (מקץ... ופרעה חלם) - יחזקיהו

וקרב (ויגש) - יהללאל
בחיי (ויחי) - יומלה (צ''ל: ימלה) -

הסימן למספר פסוקי פרשיות: תולדות, ויצא, וישלח - ליתא
ומי כהחכם יהויד'ע פשר וריזה?

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ש' ינואר 07, 2023 7:07 pm
על ידי צופה_ומביט
זה באמת פלא, לא רק כי לא נמצא קשר בין "ריזה" לבין איזו מילה/עניין בפסוק הפותח את פרשת חיי שרה, אלא כי הרי כתב שהרמזים הם בלשון תרגום, ואין מילה ארמית כזו.

ההצעה שלי שזו ט"ס, וצ"ל "והוה", והתפרקה אצל הסופר הזה אות ה' לשני חלקיה ר-י, ונתחלפו לו ו-ז הדומות. וכך נעשה אצלו מ"והוה" - "וריזה".

והכוונה פשוט רמז ל"ויהיו" חיי שרה. וע"ד הרמז כדי שיתאים ל"יהוידע" שהוא זכר יחיד נכתב "והוה" בלשון יחיד.

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ש' ינואר 07, 2023 10:22 pm
על ידי עיניו כיונים
צופה_ומביט כתב:זה באמת פלא, לא רק כי לא נמצא קשר בין "ריזה" לבין איזו מילה/עניין בפסוק הפותח את פרשת חיי שרה, אלא כי הרי כתב שהרמזים הם בלשון תרגום, ואין מילה ארמית כזו.

ההצעה שלי שזו ט"ס, וצ"ל "והוה", והתפרקה אצל הסופר הזה אות ה' לשני חלקיה ר-י, ונתחלפו לו ו-ז הדומות. וכך נעשה אצלו מ"והוה" - "וריזה".

והכוונה פשוט רמז ל"ויהיו" חיי שרה. וע"ד הרמז כדי שיתאים ל"יהוידע" שהוא זכר יחיד נכתב "והוה" בלשון יחיד.

נראים דבריך. אפשרות אחרת היא שצ"ל וַחֲיָה.

לשון אחר של סימן זה מצאתי (ע"פ אהל דוד ח"א עמ' 21) בראש כ"י הספרייה הבריטית Or. 14054 (לשעבר: ששון 199). דא עקא, סימני חיי שרה ותולדות אינם ברורים בכ"י זה. נראה שאחרי סימנה של פרשת וירא 'קוליא' (אגב במקרא לפנינו 'קוליה') באים סימני ויצא ווישלח: ונפק פסח, ושלח קליטא (ככתוב בספרינו, אך הסימן הנדרש הוא 'קליטה' כבס"א). כאן מטושטש מאוד אך אולי אפשר לקרוא את סימן חיי שרה: והוה יהוידע (יהוידע דחוקה). רוב הסימן הבא נמחק עקב הדבקה שנתלשה, ואולי נכתב שם: [כד אוליד] יהללאל - סימן תולדות. סימני וישב-ויחי כמו בכ"י דלעיל: ויתב... ימלה חזק.
קצת סימנים שנשתבשו או נשמטו בכ"י דלעיל באו כתקנן בכ"י ששון, ויש ביניהם גם חילופי סימנים. סימן שמות (חסר בכ"י דלעיל): ועל ('הבאים') מעדי. וארא (חציו חסר לעיל): במלול ('וידבר') יעיאל. בא: ואמר יהללאל (כמו בספר החילופים ובק"ס למאירי. בכ"י דלעיל סימן אחר: ל־מלוכי). בשלח: לשלח סנאה (בכ"י דלעיל נשתבש: לשלחם באה). משפטים: דינאי (בכ"י דלעיל: דיטי. המעתיק קרא ט במקום ני או נו) עזיאל. פקודי: מניני עזיה (לעיל שיבוש: מנגן עזיא).
ספר ויקרא (בסוגריים אביא מכה"י דלעיל): וקרא דעואל (רעואל), ופקיד מָלְכוֹ (סימן אחר: סלו), עגל (ע"פ פסוק ב. בכ"י דלעיל סימן אחר: במהוי, ע"פ ויהי) מיכיהו. אוליד (סימן אחר: מזרע) בניה. וסגיר (סימן אחר: ודכי) יעדו. קדיש נחו (ל"מ שֵם 'נחו' במקרא. בכ"י דלעיל: וקדוש נח - נראה שצ"ל 'נוח' מלא). כהנא (לכהן) מעדי. טוב(?)א (צ"ל טורא. בכ"י דלעיל: בטול - צ"ל בטור) חטיל. קיימי עזה (על קיים עזא).
ספר במדבר (השינויים כנ"ל): ומליל יחזקיהו (חזקיהו. שיבוש בשני הספרים, וצ"ל חלקיהו)... ושלח פלט (במשלח פלט. כצ"ל)... וחזא מנוח (לאחזאה מנוס - צ"ל מנוח).
ספר דברים: פתגמי מלכיה (פתגמי מלכי)... ואעיל (ואציל - שיבוש) אצל. ואקים בלגא (צ"ל בלגה) ואזל יהודה (סימני ניצבים ווילך. בכ"י דלעיל נחשבות פרשה אחת כמנהג העתיק: ואקים אדניה)... כד בריך (ברגך - שיבוש) גאואל.

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ש' ינואר 07, 2023 10:26 pm
על ידי צופה_ומביט
עיניו כיונים כתב:נראים דבריך. אפשרות אחרת היא שצ"ל וַחֲיָה.

דא עקא, ש"בלשון תרגום" צ"ל "וחיא", ב-א' בסופו ולא ב-ה'.
משא"כ "והוה" ב-ה' בסופו הוא לשון תרגום כמות שהוא.

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ש' ינואר 07, 2023 10:43 pm
על ידי עיניו כיונים
צופה_ומביט כתב:
עיניו כיונים כתב:נראים דבריך. אפשרות אחרת היא שצ"ל וַחֲיָה.

דא עקא, ש"בלשון תרגום" צ"ל "וחיא", ב-א' בסופו ולא ב-ה'.
משא"כ "והוה" ב-ה' בסופו הוא לשון תרגום כמות שהוא.

נכון, בתרגום אונקלוס ויונתן רגיל (ו)חיא. וכבר כתבתי שנראה לי לקרוא בכ"י ששון שהעליתי: והוה, כהצעתך.
אמנם בתרגום ירושלמי השלם מצוי הרבה 'וחיה' (כגון בבראשית כל פרק ה), וכדרך לשון הירושלמי שמרבה בה"א סופית במקום אל"ף סופית. אך מסתבר יותר שהסימן הזה קרוב יותר ללשון אונקלוס.

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: ש' ינואר 07, 2023 11:29 pm
על ידי שבע
בעירנו שלום
לכולהו רבנן

מיני ומינן יתקלס עילאה
מיני ומינך תסתיים שמעתתא

טוב מראה עינים
The British Library London England Or. 14054

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: א' ינואר 08, 2023 12:52 pm
על ידי באמונתו
הדבר מפורש במצורף - פרמה 1994, עמוד 7 https://www.nli.org.il/he/discover/manu ... FL13825112:

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: א' ינואר 08, 2023 1:06 pm
על ידי צופה_ומביט
ברוך שכיוונתי בס"ד.

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: א' ינואר 08, 2023 1:35 pm
על ידי באמונתו
כיו"ב פרמה 2948 עמוד 2 https://www.nli.org.il/he/discover/manu ... FL22285286:

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: א' ינואר 08, 2023 1:52 pm
על ידי באמונתו
וכיו"ב פרמה 2018 עמוד 1 https://www.nli.org.il/he/discover/manu ... FL13695111:

Re: סימני סכום הפסוקים, מסורה?

פורסם: א' ינואר 08, 2023 3:56 pm
על ידי עיניו כיונים
יש"כ הרב באמונתו.
שלושת הספרים שהעלית מוסרים נוסח דומה לזה שבכ"י ששון, ועל פיהם יש להשלים את סימן תולדות: במילד יהללאל.
הראשון והאחרון גורסים בסימן קדושים 'קדיש נחו', והאמצעי: קדיש נוח.