עמוד 1 מתוך 1

דקדוק ומסורה וגם טעמי המקרא - למה אתנחתא

פורסם: ג' מאי 23, 2023 6:07 pm
על ידי אלי בנאי
שלום לכולם
קראנו בשבת במדבר גם על נדב ואביהוא.
מצאנו בפסוק דבר לא ברור בעיניים שלי:

(ב) וְאֵ֪לֶּה שְׁמ֥וֹת בְּֽנֵי־אַהֲרֹ֖ן הַבְּכֹ֣ר׀ נָדָ֑ב וַאֲבִיה֕וּא אֶלְעָזָ֖ר וְאִיתָמָֽר: (המד' ג,2)
בני אהרון הם ארבעה בצמדים 'נדב ואביהוא' ו 'אלעזר ואיתמר'
מה ראו בעלי הטעמים לתת אתנחתא מתחת לנדב ובזה שברו את הרצף 'נדב ואביהוא'.
ואולי אפתור את הבעיה ששברה לי את הראש משבת עד הנה.
תודה רבה
אלי בנאי

Re: דקדוק ומסורה וגם טעמי המקרא - למה אתנחתא

פורסם: ד' מאי 24, 2023 4:24 am
על ידי אישצפת
אם לא היה הפסוק כותב את המילה 'הבכור' אכן היה צריך לרשום בצמדים כמו בכל מקום אולם כאן בא לומר לנו מי הבכור ואין שני בכורות על כן הניח טעם אתנח תחת המילה נדב.
ודומה לזה בדברי הימים פרק ט׳ פסוק ל״ו
וּבְנ֥וֹ הַבְּכ֖וֹר עַבְדּ֑וֹן וְצ֣וּר וְקִ֔ישׁ וּבַ֥עַל וְנֵ֖ר וְנָדָֽב׃

Re: דקדוק ומסורה וגם טעמי המקרא - למה אתנחתא

פורסם: ד' מאי 24, 2023 4:50 am
על ידי במסתרים
דמיון קרוב ממנו
וַיִּהְי֧וּ בְנֵי־יְרַחְמְאֵ֛ל בְּכ֥וֹר חֶצְר֖וֹן הַבְּכ֣וֹר ׀ רָ֑ם וּבוּנָ֥ה וָאֹ֛רֶן וָאֹ֖צֶם אֲחִיָּֽה: (דברי הימים א פרק ב פסוק כה)