עמוד 1 מתוך 1

הפסק בין פרשה לפרשה

פורסם: א' יולי 09, 2023 2:29 am
על ידי קומי רוני
בטעם פסיק מפסיקים קצת. האם מצינו שיש להפסיק בין פרשה לפרשה [פתוחה וסתומה].
דהרי כל הטעם של ההפסקה הוא לתת הפסק בין פרשה לפרשה ולכאו' שזה יתבטא בצורת הקריאה.
ובהני פסוקים שיש בהם הפסק פרשה באמצען, כגון בפרשת וישלח ופנחס, האם קוראים כרגיל או מפסיקים קצת כנ"ל.

Re: הפסק בין פרשה לפרשה

פורסם: א' יולי 16, 2023 11:28 pm
על ידי באמונתו
קומי רוני כתב:בטעם פסיק מפסיקים קצת. האם מצינו שיש להפסיק בין פרשה לפרשה [פתוחה וסתומה].
דהרי כל הטעם של ההפסקה הוא לתת הפסק בין פרשה לפרשה ולכאו' שזה יתבטא בצורת הקריאה.
ובהני פסוקים שיש בהם הפסק פרשה באמצען, כגון בפרשת וישלח ופנחס, האם קוראים כרגיל או מפסיקים קצת כנ"ל.

לענ"ד, נוכל ללמוד מדברי הפוסקים, חיי אדם וקיצור ש"ע, בהלכות ק"ש, שיש להפסיק מעט בין פרשה לפרשה, וה"נ דכוותה.

Re: הפסק בין פרשה לפרשה

פורסם: ב' יולי 17, 2023 1:29 pm
על ידי במסתרים
קומי רוני כתב:האם מצינו שיש להפסיק בין פרשה לפרשה
עיין תורת הקורא פינחס הערה ראשונה.

באמונתו כתב:נוכל ללמוד מדברי הפוסקים, חיי אדם וקיצור ש"ע, בהלכות ק"ש
חכם אחד אסברה לי:
לא נתכוון ח"א לחדש הפסק שלא נזכר בשום פוסק לפניו ולאחריו אלא כמו שהולך ומפרש לכוון קבלת עול מצוות וזכירת יצ"מ [וצ"ע בקצש"ע], ואינו ענין לקריאת התורה.

Re: הפסק בין פרשה לפרשה

פורסם: ב' יולי 17, 2023 4:30 pm
על ידי באמונתו
במסתרים כתב:
קומי רוני כתב:האם מצינו שיש להפסיק בין פרשה לפרשה
עיין תורת הקורא פינחס הערה ראשונה.
באמונתו כתב:נוכל ללמוד מדברי הפוסקים, חיי אדם וקיצור ש"ע, בהלכות ק"ש
חכם אחד אסברה לי:
לא נתכוון ח"א לחדש הפסק שלא נזכר בשום פוסק לפניו ולאחריו אלא כמו שהולך ומפרש לכוון קבלת עול מצוות וזכירת יצ"מ [וצ"ע בקצש"ע], ואינו ענין לקריאת התורה.

אך כפי ציונך, בקיצור ש"ע לא משמע הכי, שהלא לא הזכיר כלל כוונת והיה אם שמוע.

Re: הפסק בין פרשה לפרשה

פורסם: ב' יולי 17, 2023 5:44 pm
על ידי במסתרים
הוא מציין לח"א ועכצ"ל שזו כוונתו ג"כ.

Re: הפסק בין פרשה לפרשה

פורסם: ב' יולי 17, 2023 7:19 pm
על ידי עץ הזית
שמעתי פעם שסוף פסוק שאינו בסוף פרשה היינו הפסקה שהיא בגדר "קרי ולא כתיב", ופיסקא באמצע פסוק היא הפסקה בגדר "כתיב ולא קרי".

Re: הפסק בין פרשה לפרשה

פורסם: ב' יולי 17, 2023 7:37 pm
על ידי באמונתו
עץ הזית כתב:שמעתי פעם שסוף פסוק שאינו בסוף פרשה היינו הפסקה שהיא בגדר "קרי ולא כתיב", ופיסקא באמצע פסוק היא הפסקה בגדר "כתיב ולא קרי".

י"א ש"פיסקא באמצע פסוק" אמנם משקפת מחלוקת קדומה, ביחס אל מיקום חלוקת הפסוקים, ראה המצורף פה: