חכם באשי כתב:ומה בכך, שנעמה אשת נח חייתה 1500 שנה? היודע יודע, שלמדרשים שונים היו אישים אחרים שחיו הרבה למעלה מאלף שנה. לדוגמא, פרעה, שלכמה מהמדרשים הוא חי מזמנו של אברהם (או משה) ועד נבואת יונה על חורבן נינוה, וגם חירה רעהו של יהודה, אמרו במדרש שהוא חירם מלך צור ונמצא שחי כאלף וחמש מאות שנה ויותר.
.ויט עד איש עדולמי ושמו חירה, רבנן אמרי חירה הוא חירם שהיה בימי דוד, שנאמר (מלכים א ה) כי אוהב היה חירם לדוד כל הימים, למוד היה האיש הזה להיות אוהב לשבט הזה, רבי יהודה ב"ר סימון אמר חירם אחר היה, על דעתהון דרבנן חיה קרוב לאלף ומאתים שנה, ועל דעתיה דר' יהודה חיה קרוב לחמש מאות שנה,
חכם באשי כתב:בנוגע לחירה-חירם, ראה, לדוגמא, בר"ר, פה ד:.ויט עד איש עדולמי ושמו חירה, רבנן אמרי חירה הוא חירם שהיה בימי דוד, שנאמר (מלכים א ה) כי אוהב היה חירם לדוד כל הימים, למוד היה האיש הזה להיות אוהב לשבט הזה, רבי יהודה ב"ר סימון אמר חירם אחר היה, על דעתהון דרבנן חיה קרוב לאלף ומאתים שנה, ועל דעתיה דר' יהודה חיה קרוב לחמש מאות שנה,
ובנוגע לפרעה, אם זה שהיה בימי אברהם הוא-הוא שהיה בנינוה (כפי שניתן להבין מכמה מדרשים), הרי ששנותיו עוברים את האלף.
חכם באשי כתב:בנוגע לחירה-חירם, איך בדיוק אתה מסביר את המדרש שהבאתי?
על פרעה - זכור לי שבזמנו מצאתי במדרש אחד או שניים, שפרעה שבזמן אברהם הוא הוא פרעה שבזמן משה והוא פרעה של נינוה. אצטרך לחפש.
חכם באשי כתב:(ואגב, עתה מצאתי ברשימותי, שיש האומר שפרעה של ימי משה הוא פרעה נכו. כמה שנים הוא חי לדעה זו?)
מה אתה אומר את זה לי? תגיד את זה לבעל מחבר אוצר ידיעות.חכם באשי כתב:אם תכניס לכאן את תורת הגלגול, יהיה עליך להוסיף עוד כהנה וכהנה, הרבה הרבה אישים שחיו למעלה מאלפיים ושלושת אלפים שנה...
הכהן כתב:ולמה אלף חמש מאות יותר תמוה משמונה מאות וחמישים?
אם יספרו לי על מישהו שחי היום מאה חמישים שנה ואולי חמש מאות, האמינות בשתי הגרסאות תהיה שווה!
אוצרניק כתב:יכול להיות שזה קורה רק כששני המחותנים הם 'למך'. -)
חכם באשי כתב:אוצרניק כתב:יכול להיות שזה קורה רק כששני המחותנים הם 'למך'. -)
אגב, תמיהני אליך על שאינך תמה כיצד נח עבר על צוואת ר' יהודה החסיד!...
אפרקסתא דעניא כתב:חכם באשי כתב:בנוגע לחירה-חירם, ראה, לדוגמא, בר"ר, פה ד:.ויט עד איש עדולמי ושמו חירה, רבנן אמרי חירה הוא חירם שהיה בימי דוד, שנאמר (מלכים א ה) כי אוהב היה חירם לדוד כל הימים, למוד היה האיש הזה להיות אוהב לשבט הזה, רבי יהודה ב"ר סימון אמר חירם אחר היה, על דעתהון דרבנן חיה קרוב לאלף ומאתים שנה, ועל דעתיה דר' יהודה חיה קרוב לחמש מאות שנה,
ובנוגע לפרעה, אם זה שהיה בימי אברהם הוא-הוא שהיה בנינוה (כפי שניתן להבין מכמה מדרשים), הרי ששנותיו עוברים את האלף.
יהודה היה כבן 50 בירידה למצרים + 210 שנה עד ליצ"מ + 480 שנה עד בניין הבית = 740 שנה.
ובנוגע לפרעה, מי אומר שפרעה מימי אברהם הוא שהיה בנינווה?
ישבב הסופר כתב:אולי ס"ל שצוואת ריה"ח היה רק לצאצאיו, ונח לא היה מצאצאיו...
ישבב הסופר כתב:אולי ס"ל שצוואת ריה"ח היה רק לצאצאיו, ונח לא היה מצאצאיו...
אוצרניק כתב:נעמה בת למך (בן מתושאל מצאצאי קין, להבדיל מלמך בן מתושלח) היתה אשתו של נח. כך הביא רש"י בראשית ד כ"ב.
ואח"כ בפס' כ"ה מביא רש"י שלמך התלונן על נשיו בפני אדם הראשון, והם אמרו לו קשוט עצמך תחילה וכו'. מיד וידע אדם וגו'.
לפ"ז יוצא שנעמה נולדה בתוך ה 130 שנה הראשונים של אדם הראשון.
נח נולד באלף השני שנת נ"ו. כלומר כמעט 1000 שנים יותר מאוחר.
והוא נשא אשה המבוגרת ממנו כאלף שנה, וכשהיה בן 500 נולדו לו (מסתמא ממנה) שם חם ויפת, והיא נכנסה אתו לתיבה.
יש מישהו שמעיר על העובדה המופלאה הזו ?
ואחות תובל קין נעמה, א"ר אבא בר כהנא נעמה אשתו של נח היתה, למה היו קורין אותה נעמה שהיו מעשיה נעימים, ורבנן אמרי נעמה אחרת היתה, ולמה היו קורין אותה נעמה שהיתה מנעמת בתוף לעבודת כוכבים.
חכם באשי כתב:חירה - גם חז"ל ידעו את הנתונים שהבאת ועם כל זאת כתבו מה שכתבו. יש אפוא לעיין במפרשים, ואין לי זמן כעת.
פרעה - אם תצטרך לכך אחפש. (ואגב, עתה מצאתי ברשימותי, שיש האומר שפרעה של ימי משה הוא פרעה נכו. כמה שנים הוא חי לדעה זו?)
ר' נחוניא בן הקנה אומ' תדע לך כח התשובה בא וראה מפרעה מלך מצרים שמרד בצור עליון הרבה מאד, שנ' מי ה' אשר אשמע בקולו, ובלשון שחטא בו בלשון עשה תשובה, שנ' מי כמוך באלים ה' מי כמוך נאדר בקדש, והצילו הב"ה בין המתים, מניין שלא מת שנ' כי עתה שלחתי את ידי ואך אותך ואולם בעבור זאת העמדתיך וכו' והלך ומלך בננוה והיו אנשי נינוה כותבים מכתבי עמל וגוזלים איש את ריעהו ובאים איש על רעהו במשכב זכור ובא אצלו מעשיהם הרעים, וכששלח הב"ה ליונה להנבא עליה להחריבה שמע פרעה ועמד מכסאו וקרע בגדיו ולבש שק ואפר והכריז בכל עמו שיצומו כל העם שני ימים וכל מי שיעשה את הדברים הללו ישרף באש, מה עשה העמיד האנשים מצד אחד והנשים מצד אחר וכל בהמה טהורה מצד אחר והילדים רואים את אמותיהם ורוצין לינק ובוכין ואמותיהם רואים את בניהם ורוצים להניקם ובוכות הילדים ק"כ אלף וג' אלפים הרבה משנים עשר רבוא, שנ' ואני לא אחוס על נינוה העיר הגדולה, ארבעים שנה האריך אפו עמהם כנגד ארבעים יום ששלח את יונה ולאחר ארבעים שנה שבו למעשיהם הרעים הרבה מן הראשונים ונבלעו כמתים בשאול תחתיה, שנ' מעיר מתים ינאקו
רחמים כתב:חכם באשי כתב:חירה - גם חז"ל ידעו את הנתונים שהבאת ועם כל זאת כתבו מה שכתבו. יש אפוא לעיין במפרשים, ואין לי זמן כעת.
פרעה - אם תצטרך לכך אחפש. (ואגב, עתה מצאתי ברשימותי, שיש האומר שפרעה של ימי משה הוא פרעה נכו. כמה שנים הוא חי לדעה זו?)
מקור שפרעה של מצרים הוא מלך נינוה בפרקי דרבי אליעזר (היגר) - "חורב" פרק מבר' נחוניא בן הקנה אומ' תדע לך כח התשובה בא וראה מפרעה מלך מצרים שמרד בצור עליון הרבה מאד, שנ' מי ה' אשר אשמע בקולו, ובלשון שחטא בו בלשון עשה תשובה, שנ' מי כמוך באלים ה' מי כמוך נאדר בקדש, והצילו הב"ה בין המתים, מניין שלא מת שנ' כי עתה שלחתי את ידי ואך אותך ואולם בעבור זאת העמדתיך וכו' והלך ומלך בננוה והיו אנשי נינוה כותבים מכתבי עמל וגוזלים איש את ריעהו ובאים איש על רעהו במשכב זכור ובא אצלו מעשיהם הרעים, וכששלח הב"ה ליונה להנבא עליה להחריבה שמע פרעה ועמד מכסאו וקרע בגדיו ולבש שק ואפר והכריז בכל עמו שיצומו כל העם שני ימים וכל מי שיעשה את הדברים הללו ישרף באש, מה עשה העמיד האנשים מצד אחד והנשים מצד אחר וכל בהמה טהורה מצד אחר והילדים רואים את אמותיהם ורוצין לינק ובוכין ואמותיהם רואים את בניהם ורוצים להניקם ובוכות הילדים ק"כ אלף וג' אלפים הרבה משנים עשר רבוא, שנ' ואני לא אחוס על נינוה העיר הגדולה, ארבעים שנה האריך אפו עמהם כנגד ארבעים יום ששלח את יונה ולאחר ארבעים שנה שבו למעשיהם הרעים הרבה מן הראשונים ונבלעו כמתים בשאול תחתיה, שנ' מעיר מתים ינאקו
אוצרניק כתב:נעמה בת למך (בן מתושאל מצאצאי קין, להבדיל מלמך בן מתושלח) היתה אשתו של נח. כך הביא רש"י בראשית ד כ"ב.
ואח"כ בפס' כ"ה מביא רש"י שלמך התלונן על נשיו בפני אדם הראשון, והם אמרו לו קשוט עצמך תחילה וכו'. מיד וידע אדם וגו'.
לפ"ז יוצא שנעמה נולדה בתוך ה 130 שנה הראשונים של אדם הראשון.
נח נולד באלף השני שנת נ"ו. כלומר כמעט 1000 שנים יותר מאוחר.
והוא נשא אשה המבוגרת ממנו כאלף שנה, וכשהיה בן 500 נולדו לו (מסתמא ממנה) שם חם ויפת, והיא נכנסה אתו לתיבה.
יש מישהו שמעיר על העובדה המופלאה הזו ?
מכון חכמי ספרד כתב:מה התחדש בדברי סדר הדורות?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים