מצפה לרחמי שמים כתב:מדרש אגדה (בובר) שמות פרק יב סימן לא
ויקרא למשה ולאהרן, היה הולך בלילה ומחזר בשווקים, ואומר היכן משה שרוי, ובני ישראל משחקין בו, ואומרים כאן, כיון שמצאם אמר להם קומו צאו מתוך עמי, צאו לשלום, לכו לשלום.
ומסתמא פירשו כן ברש"י, במש"כ שהיה מחזר על פתחי העיר וצועק.
מבקש לדעת ולהבין כתב:והרי היו אז בארץ גושן מרחק רב מארץ מצרים
מן השורה כתב:מבקש לדעת ולהבין כתב:והרי היו אז בארץ גושן מרחק רב מארץ מצרים
אולי תגלה לנו מה המרחק?,
אי אפשר להספיק בחצי לילה להגיע?.
הסרפד כתב:בגנים ובחדרים אומרים גם שפרעה רץ מהיכלו בבהילות בבגדי שינה. האם גם לזה יש מקור בדברי חז"ל?
מבקש לדעת ולהבין כתב:ויקרא למשה ולאהרן לילה. מגיד שהיה מחזר על פתחי העיר וצועק היכן משה שרוי, היכן אהרן שרוי. לשון רש''י. והיה זה כי משה ואהרן לנו במצרים בלילה ההוא, לקיים דבריו שאמר (לעיל יא ח) וירדו כל עבדיך אלה אלי והשתחוו לי לאמר. ובבא פרעה אליהם שלחו מלאכים אל ארץ גשן
מתוך דברי הרמב"ן שם.
ומניין לך שרש"י חלוק גם על הרמב"ן שכותב שהיה צריך למלאכים להודיעם בארץ גושן וגם על האבן עזרא.
מבקש לדעת ולהבין כתב:ח"א הפנה אותי לויקיפדיה ושם אכן כתבו בניגוד לדעת הראשונים, כביכול ארץ גושן היה קרוב למצרים ועוד כהנה שטויות אך כפי שכבר הוכחתי ארץ גושן ובתוכה רעמסעס ועיין רש"י ויגש היה רחוק מארץ מצרים - פעמים אני תוהה לדעת אם בכוונה כתב הכותב כך בויקיפדיה או סתם עמהארצות.
בגדי שינה הוא דבר די 'מודרני', בחז"ל נראה שהיו ישנים בלא בגדים כלל, [כמבואר מהדינים של ק"ש כשהוא בקרוב בשר וכן ממה שצריך ללבוש חלוקו באופן שיקום מהמטה מכוסה], לכן מסתבר שכשקם ממטתו לבש את בגדי היום יום.יאיר כתב:אם קם באמצע הלילה בבהלה והחל לרוץ (ככל הנראה בלא להתמהמה רגע), מסתמא היה זה עם פיג'מה...
מן השורה כתב:בגדי שינה הוא דבר די 'מודרני', בחז"ל נראה שהיו ישנים בלא בגדים כלל, [כמבואר מהדינים של ק"ש כשהוא בקרוב בשר וכן ממה שצריך ללבוש חלוקו באופן שיקום מהמטה מכוסה], לכן מסתבר שכשקם ממטתו לבש את בגדי היום יום.יאיר כתב:אם קם באמצע הלילה בבהלה והחל לרוץ (ככל הנראה בלא להתמהמה רגע), מסתמא היה זה עם פיג'מה...
בין גברא לגברא כתב:היו שלא לבשו בגדי שינה, אבל מה זה כסות לילה הפטור מציצית?
הסרפד כתב:מן השורה כתב:בגדי שינה הוא דבר די 'מודרני', בחז"ל נראה שהיו ישנים בלא בגדים כלל, [כמבואר מהדינים של ק"ש כשהוא בקרוב בשר וכן ממה שצריך ללבוש חלוקו באופן שיקום מהמטה מכוסה], לכן מסתבר שכשקם ממטתו לבש את בגדי היום יום.יאיר כתב:אם קם באמצע הלילה בבהלה והחל לרוץ (ככל הנראה בלא להתמהמה רגע), מסתמא היה זה עם פיג'מה...
כן מוכח גם מדברי הפוסקים מלפני מאתיים שנה
מן השורה כתב:האבן עזרא פירש שישראל היו ברעמסס ע"פ פשט הפסוק ויסעו מרעמסס סוכותה וגו' (י"ב ל"ז), אבל קבלת חז"ל ברש"י שם שהיו בארץ גשן ובאו לשם ע"י כנפי נשרים. א"כ לפי קבלת חז"ל יתכן שארץ גשן הי' קרוב למקום פרעה.
אגב, על ד' האבן עזרא יש להעיר מדבריו בפר' שמות (א' י"א) שרעמסס לא היה מקום ישראל, וצ"ע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים