מאירי כתב:ברש"י בפרשתינו (תרומה, כ"ה ג') היו אמנם דברים רבים מכסף אבל "כלי שרת" כלשון רש"י, לא מצינו לכאורה.
תיקונים כתב:אני מעלה כאן אפשרות אך איני בטוח בזה ולא התעמקתי עתה בסוגיא.
מדוע לא יתכן שהכוונה לחצוצרות שעשה מרע"ה וכדאמרינן (במדבר ו') עשה לך שתי חצוצרות כסף.
הוגה ומעיין כתב:רס"ג בפירושו הארוך לכי תשא ל, טו כתב:
אפשר שהוציאו אותו על מזמרות כסף וחצוצרות כסף ואגרטלי כסף וכפורי כסף וכיוצא בהם, שידענו שהיו בשימוש האומה אך לא מצאנו זכרם בתורה, ואז ידענו שגם הם עברו במסורת שבעל פה ומקצתם נסמכים על אלה שנזכרה קביעתם ונצטוו עליהם.
הוגה ומעיין כתב:מעניין שכל אלו מתעלמים מדברי רס"ג
הוגה ומעיין כתב:תיקונים כתב:אני מעלה כאן אפשרות אך איני בטוח בזה ולא התעמקתי עתה בסוגיא.
מדוע לא יתכן שהכוונה לחצוצרות שעשה מרע"ה וכדאמרינן (במדבר ו') עשה לך שתי חצוצרות כסף.הוגה ומעיין כתב:רס"ג בפירושו הארוך לכי תשא ל, טו כתב:
אפשר שהוציאו אותו על מזמרות כסף וחצוצרות כסף ואגרטלי כסף וכפורי כסף וכיוצא בהם, שידענו שהיו בשימוש האומה אך לא מצאנו זכרם בתורה, ואז ידענו שגם הם עברו במסורת שבעל פה ומקצתם נסמכים על אלה שנזכרה קביעתם ונצטוו עליהם.הוגה ומעיין כתב:מעניין שכל אלו מתעלמים מדברי רס"ג
הוגה ומעיין כתב:מעניין שכל אלו מתעלמים מדברי רס"ג, המוסר קבלתו, ואם על ר"ח אמרו שכל דבריו דברי קבלה ולכן וכו', אעכו"כ ברס"ג ובמפרש שהיא קבלה בידו.
הוגה ומעיין כתב:ב"ב יד ע"א ורש"י שם.
מה שנכון נכון כתב:
מאירי כתב:בהמשך אם אמצא תח"י הספר הנ"ל אשים כאן העתק בל"נ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 100 אורחים