עזריאל ברגר כתב:ראיתי פעם באיזה ליקוט של מדרשים שיוסף התוודע בלילה לבנימין ותיכנן איתו מראש את ביום הגניבה.
נחום וואהלינער כתב:אולי יש מקור, אבל לא מרש"י זו
ראיתי במפרשי רש"י כאן שלעיניהם היה איזה עינוי של בית כלא ואח"כ הוקלו קצת אבל לא ששיחקקו אותו
כיסופין כתב:נחום וואהלינער כתב:אולי יש מקור, אבל לא מרש"י זו
ראיתי במפרשי רש"י כאן שלעיניהם היה איזה עינוי של בית כלא ואח"כ הוקלו קצת אבל לא ששיחקקו אותו
אני מחפש את המקור וידוע לי שלא מרש"י זה - הבאתי את הרש"י שרואים שיוסף נתן לו יחס מיוחד.
מה כוונתך ששיחקקו?
עזריאל ברגר כתב:ראיתי פעם באיזה ליקוט של מדרשים שיוסף התוודע בלילה לבנימין ותיכנן איתו מראש את ביום הגניבה.
אפרקסתא דעניא כתב:מצד הסברא מסתבר מאוד שגילה התכנית לבנימין, שהרי לא השתתף במכירתו ומה לו לענותו לשווא?
אפרקסתא דעניא כתב:מצד הסברא מסתבר מאוד שגילה התכנית לבנימין, שהרי לא השתתף במכירתו ומה לו לענותו לשווא?
ובשאר השבטים למה עינה לשוא, סתם נקמה, והרי במדרש כתוב הפוך שהוא חמל עליהם אף שהם לא חלמו עליו, אלא הכל היה בשביל קיום החלומות, וכמש"כ הרמב"ן, וגם בזה כנראה היה איזה צורך להשיבם, אולי רצה להוריד יעקב כשהוא עדיין לא התגלה, אבל כשראה שכלתה אליו הרעה, לא היה ברירה. וכן לפי החזקוני שמפרש שיוסף הסתפק אם זה בנימין כי הניחו בלא חתימת זקן, ולכן רצה לראות אם הוא באמת אח, ולכן עשה כל מה שעשה, א"כ ג"כ א"ש דכל תכסיסיו היו למען קיום החלומות. אבל פשוט שהוא לא חיפש לענות לא השבטים ולא בנימין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים