איש גלילי כתב:משמע לכאורה, שכל מה שעבר את האטמוספיר"א ניתך ארצה.
מדרש רבה כתב:ויחדלו הקולות והברד ומטר לא נתך ארצה, תלאן ברפיון.
ואימתי ירדו?
בימי יהושע על האמוריים, שנאמר (יהושע י, יא): ויהי בנוסם מפני ישראל, וה' השליך עליהם אבנים גדולות מן השמים, והשאר עתידין לירד בימי גוג ומגוג.
ע. התשבי כתב:איש גלילי כתב:משמע לכאורה, שכל מה שעבר את האטמוספיר"א ניתך ארצה.מדרש רבה כתב:ויחדלו הקולות והברד ומטר לא נתך ארצה, תלאן ברפיון.
ואימתי ירדו?
בימי יהושע על האמוריים, שנאמר (יהושע י, יא): ויהי בנוסם מפני ישראל, וה' השליך עליהם אבנים גדולות מן השמים, והשאר עתידין לירד בימי גוג ומגוג.
איש גלילי כתב:משמע לכאורה, שכל מה שעבר את האטמוספיר"א ניתך ארצה.
ע. התשבי כתב:לכאורה הפשט במדרש (וכן שמעתי מכמה) שברגע שעצר משה את הברד הרי כל אבן נוספת שנופלת היא 'שלא בדין', ולכן נשארו תלויים. ולדבריך המשיכו לרדת עוד הרבה אבנים.
ע. התשבי כתב:[ובכלל, סליחה על הבורות, אבל הברד לא אמור לרדת מהעננים?]
איש גלילי כתב:הרב אפשר,
אולי באמת צריך מקור. אבל מנגד נראה שהוא חידוש גדול לומר שבמשך כל אותם השנים ראו תקועים באויר אבנים שנעצרו במכת הברד. ועוד, שאת שאר האבנים (שעתידים לירד בימי גוג ומגוג), היינו צריכים עכשיו לראות באויר.
ע. התשבי כתב:לכאורה לדעת המדרש צ"ל שגם אצל יהושע הי' קרח ואש (שהרי מדבר על אותם אבנים שהיו בדרכם למצרים), וכן בגו"מ. וא"כ גם אם נותרו האבנים בחלל היינו צריכים לראותם (ע"י הלויינים וכו').
ע. התשבי כתב:עם קרח ואש?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים