כדכד כתב:איך יעקב אבינו מרשה לעצמו להגיד לרועים מה לעשות בעוד שרק לפני רגע הגיע לשם ולא בירר את מנהג המקום?
יש ע"ז ווארט נפלא ומתוק מדבש מהפונוביזער רב זצ"ל:
לכאורה יש להבין ולהתפלא, האיך הרועים הסכימו לקבל מיעקב תוכחה ובקורת ועוד אח"כ להתנצל ולהסביר לו את סיבת מעשיהם והתעכבותם, בו בזמן שהוא רק עכשיו הגיע,
אלא, הוא אומר במתיקות לשונו [אבי שליט"א שמע זאת ממנו לפני הרבה שנים], מה היתה המילה הראשונה כשהוא פנה אליהם, המילה הראשונה היתה "אחי", הוא לא הגיע כמבקר המדינה או כאחד שמחפש לעשות בלגנים, אלא מתוך אחוה הוא שואל אותם מה קרה,
כשהגישה מגיעה מתוך אחוה, אזי הבקורת מתקבלת בכבוד רב ועוד מסבירים ומתנצלים על ההווה... [תורת הפסיכילוגיה במילה אחת בתורה הק']
ובזה מובן המו"מ של יעקב עם הרועים.
ודפח"ח.