שייף נפיק כתב:הקב"ה נקרא אח לישראל.
שייף נפיק כתב:למה לא פרח הדרוש אם לא נקרא אח?
אבל נקרא אח כמוש"כ מי יתנך כאח לי. (וסליחות לערב ראש השנה כז אומרים כמה וכמה כינויים של אח בין הקב"ה לישראל, עיין שם, ''והיא גם היא אמרה אחי הוא מלכי ואדוני'' ''כה אמר אחיך ישראל'' ''את אחי אני מבקש'' ''ואשר יהיה לך עם אחיך תשמט ידיך'' ''וחי אחיך עמך'' וכל הסליחה סובבת על זה.
ביקורת תהיה כתב:2. במאמר 'מי יתנך כאח לי' אין במשמע כלל שהקב"ה מכונה אח.
ביקורת תהיה כתב:שייף נפיק כתב:הקב"ה נקרא אח לישראל.
לא מצאנו בשום מקום שהבורא נתכנה 'אח', אולם הדרוש לא פרח לו.
ביקורת תהיה כתב:שייף נפיק כתב:הקב"ה נקרא אח לישראל.
לא מצאנו בשום מקום שהבורא נתכנה 'אח'...
ביקורת תהיה כתב:לכאורה הפשט בדברי רש"י הוא: ישראל הקרויין אחים ורעים זה לזה.
תוכן כתב:מדרש זוטא שיר השירים (א, א): 'ובשבעים שמות נקרא הקדוש ברוך הוא כו', אח, מי יתנך כאח לי' (שיר השירים ח' א').
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים