בקשוני להכניס:
"וראך ושמח בליבו", מעלה עצומה, אחרי שהוא היה הנביא, וכעת עובר התפקיד לאחיו הצעיר,
וזכה לחושן המשפט על ליבו!
ובאר יפה אוה"ח, שעיקר ההדגשה ששמח גם בליבו, ולא רק כלפי חוץ!
---
ויל"ע לפי זה, מדוע אח"כ בשעת המעשה מוזכר רק "ויפגשהו בהר האלהים וישק לו", ולא מוזכר העיקר, ששמח בליבו?
אפ"ל:
א. שם דבר ה', שאומר למרע"ה מה בלב אהרן, אבל כאן כותבים מה קרה, ומתארים מעשים ולא הרגשות.
ב. סתם נשיקה היא מכל הלב!! כמוכח מנשיקת עשו, שרק בגלל שנקוד אמרינן שלא נשקו בכל ליבו, וי"א שגם שם כן נשקו בכל ליבו.
ג. איך מותר לנשק איש בהר האלהים? בבית הכנסת הרי אסור! הערת הגרב"ד פוברסקי שליט"א בבד קודש עה"ת, שלכן הספורנו כתב "כמנשק דבר קדוש".
ואולי אפ"ל שבגלל שהיתה בזה מעלה כ"כ גדולה של אהבת רעים, "ושמח בליבו", עבודת השם כזאת בתיקון מידות מופלג, מותרת גם בבית הכנסת ובהר האלהים!
וא"כ עצם הנשיקה שם מגלה שהיה באופן של "ושמח בליבו".