מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הרן - מראשוני מוסרי הנפש על קידוש ה'. מה ידוע עליו?

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

הרן - מראשוני מוסרי הנפש על קידוש ה'. מה ידוע עליו?

הודעהעל ידי שייף נפיק » ו' ינואר 03, 2020 1:36 am

שאלה שנשאלה: הרן בן תרח היה ראשון לנהרגים עקדה"ש האם מוזכר: דמותו, השפעתו ותפקידו?

מקדש מלך
הודעות: 4637
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: הרן - מראשוני מוסרי הנפש על קידוש ה'. מה ידוע עליו?

הודעהעל ידי מקדש מלך » א' ינואר 05, 2020 10:53 am

בשפת אמת על התורה שם נכתב עליו, עיין שם.

השפעתו, עצומה. הוא הביא לנו את כל האימהות.
הוא אביה של שרה. ושל מלכה, שמזרעה יצאו רבקה רחל ולאה (וגם בלהה וזלפה לפי המדרש).

וכמובן גם את לוט, שבעקיפין יצאה ממנו מלכות בית דוד והמשיח.

לעמל יולד
הודעות: 760
הצטרף: א' יולי 07, 2019 11:36 pm

Re: הרן - מראשוני מוסרי הנפש על קידוש ה'. מה ידוע עליו?

הודעהעל ידי לעמל יולד » ב' ינואר 06, 2020 8:19 pm

בשל"ה במסכת פסחים, מצה עשירה, דרוש שלישי, אות י"ג האריך בזה, ע"ש דבריו הנפלאים.

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: הרן - מראשוני מוסרי הנפש על קידוש ה'. מה ידוע עליו?

הודעהעל ידי לבנון » ב' ינואר 06, 2020 9:28 pm

גלגולי נשמות לרמ"ע מפאנו, אות ה
הרן נתעבר ביהושע כהן גדול הלוא זה אוד מוצל מאש כי הרן הוא שנמרוד שרפו בכבשן אש כי אמר אהיה מכת המנצח וכשראה לאברהם אבינו עליו השלום שלא נשרף אז נמרוד שרפו להרן ועתה בא ביהושע כהן גדול והוא תיקונו ורצה הקב"ה להצילו על שמת בכבשן אש על קידוש השם לכן עתה הצילו פעם הזאת ומסוד הזה הרב רבינו ניסים וסימן הרן בראשי תבות גם בעיבור שני נביאי שקר בעובדא דבתו של נבוכדנצר כו' אשר קלם מלך בבל סנהדרין פרק חלק צ"ג א'

יתר ע"ז יש בדברי האריז"ל בשער הגלגולים הקדמה ל"ג, ובספר הגלגולים פל"ז

מקדש מלך
הודעות: 4637
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: הרן - מראשוני מוסרי הנפש על קידוש ה'. מה ידוע עליו?

הודעהעל ידי מקדש מלך » ד' ינואר 08, 2020 11:21 am

הערה שרשמתי בעבר בעניין הרן
בעניין מיתתו של הרן בשריפה, כבר כתבו בזה בספרים. ואכתוב את אשר עלה על ליבי, דודאי היה הרן אדם גדול, שהרי היה אבי שרה והסכים למות על קידוש ה'. אלא שחילוק גדול בינו לאברהם, דהנה אברהם הבין בשכלו דראוי לעבוד רק לה', ועל אף שבהרגשת החושים הפסיד מזה הרבה, הגביר את השכל על החוש ועבד את ה' ומסר נפשו, וכיון שהכניע את הטבע והחוש, ממילא נכנעו תחתיו והאש לא שלטה בו. אמנם הרן, על אף שידע בשכל שאברהם צודק, מכל מקום לא הצליח להכניע החוש, ורק לאחר שראה בחוש את הנס ואיך האש נכנעת מפני אברהם, הסכים ללכת אחר האמת, וכיון שלא הכניע החוש תחת השכל, על כן גם לא נכנע הטבע והחוש מפניו, ונשרף באש.


חזור אל “מקרא ותרגום”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 29 אורחים