ברש"י בפרשת ויגש מ"ו ד':
ואנכי אעלך הבטיחו להיות נקבר בארץ.
א"כ למה השביע יעקב את יוסף לקברו בארץ ישראל, הלא הובטח לו כבר.
ויתכן, שלא הובטח מתי ייקבר בארץ, ואולי יעלהו רק אחרי יציאת מצרים כמו עצמות יוסף, ולכן השביע את יוסף להעלותו לארץ מיד.
א"כ מובן דברי רש"י בריש פרשת ויחי במה שכתב טעמי רצון אבינו שלא ייקבר במצרים, אי משום כינים ואי משום שלא יעשוהו ע"ז. אבל קשה הטעם של "גלגול מחילות" שגלגול זה לנקברי חו"ל יהיה לעתיד לבא, וממה נפשך יעקב כבר ייקבר עד אז בארץ ישראל?