עוד לפי מה שפירשנו בכוונת מאמר מות ישרים שיהרגוהו ישראל יתבאר מאמר ותהי אחריתי וגו' על פי מה שקדם לנו ממאמרי אנשי אמת שאין לך קליפה בעולם שאין בה ניצוץ מהקדושה סוד המחיה אותה, וכבר הארכתי בענין זה בכמה מקומות ובפרשת שלח לך בפסוק כי לחמנו הם וגו' (יד ט), ואותו ניצוץ כשבעליו נהרג על ידי ישראל מתברר הניצוץ ההוא הטוב, ולפעמים ידבק בו אם הוא נקי בלא פסולת, והוא מאמר תמות נפשי מות ישרים ובזה תהיה אחריתי כמוהו כי הניצוץ ידבק באיש ישראל והרי הוא כמוהו, ומצינו בדברי המקובלים (ס' הגלגולים להאריז"ל) כי נפשו של בלעם באה בחמורו של רבי פנחס בן יאיר, וזה יורה שנתקן באחריתו, והגם שמת על ידי ישראל היה הניצוץ משוקץ והוצרך להתלבן בגלגולים וליבונים ועמד עד שבא לאתונו של ר' פנחס בן יאיר ומשם עלה למקומו הראשון:
(הועתק מפרוייקט השו"ת).
[ולפ"ז לעולם אף מה שאמר "ותהי אחריתי כמוהו" הוא נבואת ה', וזה דלא כמו שפתח באוה"ח שם ע"ש].
באוה"ח מהדורת עוז והדר ציינו כי ליתא בכתבי האר"י ז"ל, והביאו כעי"ז מהפני מנחם.
ולכאורה קשה דבהדיא תנן ר"פ חלק דארבעה הדיוטות אין להם חלק לעוה"ב, בלעם ודואג וכו'. וצ"ע
ומה גם שהאוה"ח הק' גופיה לקמן (כד ט) מייתי להא דבלעם אין לו חלק לעוה"ב