מה שנכון נכון כתב:לא הבנתי ההבדל. [הבעיה להוליד משרה היא גם מצד אברהם, כנ"ל].
לעמל יולד כתב:לאיזה רמבן בפרשת תולדות אתה מתכוון?
לעמל יולד כתב:ויצא
ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה
רבינו כתב לעיל יב י שהגלות הראשן (מצרים) היה בגלל אברהם, כתב (כו א) שהגלות השני (בבל) היה בשל יצחק, ולהלן מז כח כתב שגלות אדום נרמז מרדת יעקב למצרים. ויש לציין שלא נרמז ביציאת יעקב חרנה שום גלות, וצ"ע.
לעמל יולד כתב:ויצא
כט לא
כי שנואה לאה" - הנה לאה רמתה באחותה גם ביעקב
ויש להעיר איך רמתה לאה באחותה, הלא רחל ידעה מכל המעשה ושתקה?
לעמל יולד כתב:ויצא
ל ב
ונראה שבשביל זה תפסוהו רבותינו אמרו בבראשית רבה (עא ז) אמר לו הקב"ה כך עונין את המעיקות חייך שבניך עתידין לעמוד לפני בנה
ותימה ומה עונש יש כאן ליעקב, שהלא גם יוסף היה בנו, ואף ליעקב היה עיקר תולדות יעקב יוסף?
לעמל יולד כתב: וצ"ע לדעת רבינו מה היה המעשה שם, שהרי לדעתו לא היה יצועי יעקב תדיר באהל של אף אחד מהאמהות, ומה היה המעשה וחטאו של ראובן?
לעמל יולד כתב:וישלח
הקדמה
נכתבה הפרשה הזאת להודיע כי הציל הקב"ה את עבדו וגאלו מיד חזק ממנו וישלח מלאך ויצילהו
יל"ע שבריש ויצא כתב שהקב"ה הבטיח שהוא ישמור עליו ולא המלאכים?
מה שנכון נכון כתב:ראה רמב"ן להלן לא, יג ובשמות ג, ב.
[וגם בלי זה יש לחלק בין מסירת השמירה הכללית למלאך, לבין השגחה ישירה ששליחת מלאך להצלה בעת הצרה היא חלק ממנה].
לעמל יולד כתב:מה שנכון נכון כתב:ראה רמב"ן להלן לא, יג ובשמות ג, ב.
אני מניח שכוונתך במה שכתוב לקמן לא יג הוא שהמלאך הזה הוא המלאך הגואל (שכינה), אבל לכאורה לא שייך לשון "וישלח מלאך" לזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 112 אורחים