תלמיד-חכמים כתב:בפרשגן ביאר שאכן כוונת אונקלוס לפרש הפסוק שלא כפשוטו, והוא לכבוד יוסף, כדרכו בכ"מ (וכדלעיל בפסוק "ויתנכלו אותו להמיתו").
ושם ציין עוד ל'אוהב גר' שפירש "שכל התנכרותו אליהם לא היה אלא ששקל דבריו במאזנים ודבר אליהם בחכמה ובזה עשה עצמו כנכרי".
כדכד כתב:"ויתנכל, פירושו "חשב מה לומר"?
מקדש מלך כתב:א. גם "נעשה להם כנכרי לדבר קשות", הוא התנהגות לרעה (אם כי למראית עין).
".
כדכד כתב:[
אמנם, בלבי עלה לפרש ש"ויתנכר" אינו מלשון "נכרי" אלא מלשון "ניכר" כמ"ש "במעלליו יתנכר נער" ופירושו שבהם יהיה ניכר.
לפי זה "ויתנכר אליהם" פירושו שעשה עצמו ניכר אליהם וכן רצה שיכירו אותו.
אלא שרצה לעשות כן בדעת ובחכמה ולכן "חשב מה ידבר אליהם" כדי שיהיה ניכר אליהם.
אולם עד הלום לא מצאתי מי שמפרש כך
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 62 אורחים