חד ברנש כתב:הצצתי בעניין שאני עוסק בו כעת, אימתי באו המלאכים לאברהם (ר"פ וירא)
אוי, כמה עבודה היתה לנו על הנושא הזה, שהוא ככל הנראה הנושא הכי מורכב בכל ספר בראשית...
וכמה חומר (מרובה על העיקר שפורסם) נשאר במחשבינו בנושא סבוך זה, שכה הרבינו לצלול לעומקו ועדיין לא הגענו!
הסוגיא של ביאת המלאכים מורכבת מאד, קודם כל מחמת ריבוי הדעות בעניין בגמרא ובמדרשים, ובפרט שפעמים רבות קשה להבין היטב מה סוברת כל שיטה
(לדוגמא 'פרוס הפסח' מהו? רבו הדעות והאפשרויות. וכי ניכנס עכשיו להביא בתוך כל שיטה את כל האפשרויות האפשריות להבנתה?), מה גם שהסתירות בזה רבות בתוך המדרשים עצמם והמפרשים עצמם
(לדוגמא למיטב זכרוני דברי רש"י נראים כסותרים עצמם בעניין, ולכן קשה לדעת מה דעתו). אך בעיקר בגלל שחוץ מהמספר העצום של הדעות בעניין הספציפי הזה, יש גם הרבה דעות בעניין התאריך של מילת אברהם וישמעאל, שהוא גם סוגיא מסובכת בפני עצמה, ולפי כל דעה שם יש לדון מה היא סוברת בסוגיית המלאכים (שבאו בשלישי למילה, או ביום המילה, או ללא קשר למילה) ודו"ק. וגם לסוגיא של יום לידת יצחק יש קשר הדוק לעניין, וזה מוסיף עוד הרבה שמן למדורה. עד שנהפך לבלתי אפשרי לדעת מה סבר כל מדרש או כל מפרש בעניין.
וכמובן שכמו תמיד, אחרי הכתיבה הראשונית, שכוללת חיפושים אין סופיים ועבודה מאומצת, פתאום מתגלה עוד מקור ומתחדשת עוד סברא, ולכן אפשר לראות בספר הרבה פעמים בכל מיני נושאים, שלפעמים אחרי כמה שבועות, באיזו שהיא פרשה אחרת שהעניין מוזכר בה שוב, מובא תיקון והשלמה למה שנכתב באחד המאמרים הקודמים.
וכבר כתב חד ברנש בעצמו שהדברים הללו הינם מים שאין להם סוף. וכיון שהברירה היא או לצלול ולדלות חלק מן המרגליות עד כמה שהיד מגעת, או לא לצלול כלל, ברור שרצון ה' הוא שנבחר באפשרות הראשונה, וזה מה שעשינו בגדול בס"ד.