העיברי כתב:ראיתי קונטרס "והסירני" שכתוב אחד בעילום שם ויש שם הסכמה מהגר"ח קניבסקי ותעיין שם שהביא הרבה מ"מ בהענין.
וכבר ראיתי מזמן בס' 'selected writings' להג"ר שמעון שוואב מוואשיגטאן הייטס שיצא לחדש דבר נפלא בענ"ז בדרך אפשר, ותוכן דבריו שאדם הראשון היה הראשון עם נשמה חלק אלוקי ממעל אבל מין האנושי כבר ברא ה' לפנ"ז ואכן עד דור המבול היה בנמצא מין אדם כזה, דהיינו בני אדם בלי נשמה, ויוצ"ח אדם וחוה לקחו להם נשים מבנות אלו האנשים שהם ממש כבני אדם אלא בלא נשמה, ומפני זה בא המבול, ובזה מפרש הקרא בסוף פ' בראשית [ו' ב'] ויראו בני 'האלוקים' את בנות 'האדם' כי טובת הנה ויקחו להם נשים מכל אשר בחרו, עי"ש.
יאיר כתב:אם כך נראה שזה ספר בעייתי
תורת המן כתב:יאיר כתב:אם כך נראה שזה ספר בעייתי
מסתמא אינו ידוע לכ"ת מי הוא זה הגאון הרב שמעון שוואב זצ"ל.
היה מגדולי ישראל החרדים לדבר השם באמריקה בהדור שעבר, ודי בזה.
אראל כתב:תורת המן כתב:יאיר כתב:אם כך נראה שזה ספר בעייתי
מסתמא אינו ידוע לכ"ת מי הוא זה הגאון הרב שמעון שוואב זצ"ל.
היה מגדולי ישראל החרדים לדבר השם באמריקה בהדור שעבר, ודי בזה.
המדובר על ה'ספר' לא על המחבר
לא בכדי נדפס הספר רק בלשון אנגלית ולא בלה"ק, כנראה שהמחבר עצמו לא קבע מסמרות למה שנאמר בו, והדברים לא נכתבו כי אם בדרך הצעה בעלמא
אראל כתב:העיברי כתב:ראיתי קונטרס "והסירני" שכתוב אחד בעילום שם ויש שם הסכמה מהגר"ח קניבסקי ותעיין שם שהביא הרבה מ"מ בהענין.
וכבר ראיתי מזמן בס' 'selected writings' להג"ר שמעון שוואב מוואשיגטאן הייטס שיצא לחדש דבר נפלא בענ"ז בדרך אפשר, ותוכן דבריו שאדם הראשון היה הראשון עם נשמה חלק אלוקי ממעל אבל מין האנושי כבר ברא ה' לפנ"ז ואכן עד דור המבול היה בנמצא מין אדם כזה, דהיינו בני אדם בלי נשמה, ויוצ"ח אדם וחוה לקחו להם נשים מבנות אלו האנשים שהם ממש כבני אדם אלא בלא נשמה, ומפני זה בא המבול, ובזה מפרש הקרא בסוף פ' בראשית [ו' ב'] ויראו בני 'האלוקים' את בנות 'האדם' כי טובת הנה ויקחו להם נשים מכל אשר בחרו, עי"ש.
הספר שהזכרת מלא וגדוש עם 'חידושים' כאלה...... [למשל, הוא מחדש שם שביהמ"ק השני עמד יותר מחמש מאות שנה, ומה שאמרו שעמד ת"כ שנה, 'העלימו' מספר שנים כדי שיתאים עם נבואת דניאל....]
תורת המן כתב:אראל כתב:תורת המן כתב:יאיר כתב:אם כך נראה שזה ספר בעייתי
מסתמא אינו ידוע לכ"ת מי הוא זה הגאון הרב שמעון שוואב זצ"ל.
היה מגדולי ישראל החרדים לדבר השם באמריקה בהדור שעבר, ודי בזה.
המדובר על ה'ספר' לא על המחבר
לא בכדי נדפס הספר רק בלשון אנגלית ולא בלה"ק, כנראה שהמחבר עצמו לא קבע מסמרות למה שנאמר בו, והדברים לא נכתבו כי אם בדרך הצעה בעלמא
נדפס באנגלית כי המחבר כתבם באנגלית.
וא"כ כל תורת רבו הגרש"ר הירש, אשר נכתב ונדפס בדייטש בלבד ע"י המחבר, ג"כ לא נכתב אלא כהצעה בעלמא?
וגם פיהמ"ש להר"מ, ואמונות ודעות להרס"ג, וכו' וכו'?
ש. ספראי כתב:האם נח הכניס לתיבה את 'אדני השדה'?
בספר דרושים ולקחי מוסר (לתלמיד מהר"ם בנט זצ"ל, פרשת נח אות י', הובא בבטאון קב ונקי) מובא: "יש לחקור הלא נח הוצרך להכניס בתיבה מכל בשר ומכל החי אפי' שדים ואפי' שלשול קטן, ואיך עשה עם החיה אדני השדה הנזכר בפרק ח' דכלאים ובקרא דאיוב עם אדני השדה בריתך, וגם במשנה ז' פ"ד דסנהדרין שהיא חיה ששמה ידוע והוא ידעוני דכתיב בתורה, וכמין חבל יוצא מטיבורה ומחובר לארץ ואין כל בריה יכול להתקרב אלא זורקין חצים ונפסק החבל ומיד מתה, וא"כ איך הכניסה לתיבה, ומסתמא אין עכשיו העולם חסר בריה ההיא, דבאמת עדיין יש רבים ממין ההוא בעולם וגם מעשה דידעוני יוכיח.
וכתב: "ואפשר דלא קשה מידי, שבאמת לא הכניסה לתיבה שלא היה צריך לקיום המין דהא אינה נולדת מנקבה דרך פריה ורביה כשאר בעלי חיים, אלא שגדלה כך כשארי האלנות ועשבים, וא"כ גם אחר המבול שוב גדלה מן הארץ כמקדם".
ובספר מטה משה (עה"ת לרבי משה מנחם מענדיל שפיוואק זצ"ל נדפס בווארשא תרצ"ה) כתב: "במשנה כלאים (ח,ח) יש חיה אדני השדה ידעוני, ומחוברת לארץ בטבורה, וכשאין לה יניקה מהארץ מתה, וקשה איך נח הכניס חיה זו לתיבה. וצריך לומר שכמו שמובא במפרשים לגבי מכת ערוב, שחיה זו נכנסה למצרים עם האדמה אשר עליה, הכי נמי נכנסה חיה זו לתיבת נח עם גוש העפר הצמודה לו".
שאלתי השבוע את מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א והוא ענה: "אדני השדה" נכנס לתיבה עם קצת אדמה".
העיברי כתב:ראיתי קונטרס "והסירני" שכתוב אחד בעילום שם ויש שם הסכמה מהגר"ח קניבסקי ותעיין שם שהביא הרבה מ"מ בהענין.
וכבר ראיתי מזמן בס' 'selected writings' להג"ר שמעון שוואב מוואשיגטאן הייטס שיצא לחדש דבר נפלא בענ"ז בדרך אפשר, ותוכן דבריו שאדם הראשון היה הראשון עם נשמה חלק אלוקי ממעל אבל מין האנושי כבר ברא ה' לפנ"ז ואכן עד דור המבול היה בנמצא מין אדם כזה, דהיינו בני אדם בלי נשמה, ויוצ"ח אדם וחוה לקחו להם נשים מבנות אלו האנשים שהם ממש כבני אדם אלא בלא נשמה, ומפני זה בא המבול, ובזה מפרש הקרא בסוף פ' בראשית [ו' ב'] ויראו בני 'האלוקים' את בנות 'האדם' כי טובת הנה ויקחו להם נשים מכל אשר בחרו, עי"ש.
"וחית השדה" - שנקרא גרוש"ה בלע"ז, וזו היא חית השדה ממש, ובלשון משנה תורת כהנים נקראים אדני השדה.
תורת המן כתב:וכבר ידוע דברי רבינו אפרים בענין בנימין, שהיה משתנה לזאב, ולכן צריך להיות קרוב לאביו, וכו' וכו', והובא בספר עין זוכר לגרחיד"א.
עקביה כתב:תורת המן כתב:וכבר ידוע דברי רבינו אפרים בענין בנימין, שהיה משתנה לזאב, ולכן צריך להיות קרוב לאביו, וכו' וכו', והובא בספר עין זוכר לגרחיד"א.
ראה כאן (http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=19817) ובקישור המובא להלן משם, שלא נאמרו דברים אלה ולא עלו על לב איש ח"ו.
תורת המן כתב:וז"ל פרשת ויגש עה"פ וקרהו אסון:
והוא ממש הדברים שכתבתי לעיל, ועלה על לב אדם גדול, רבינו אפרים ז"ל.
עקביה כתב:תורת המן כתב:וז"ל פרשת ויגש עה"פ וקרהו אסון:
והוא ממש הדברים שכתבתי לעיל, ועלה על לב אדם גדול, רבינו אפרים ז"ל.
מהיכן לקוח צילום זה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים