עמוד 3 מתוך 3

Re: השינויים בשירת דוד - בין ספר שמואל לתהילים

פורסם: ד' ספטמבר 14, 2016 7:52 pm
על ידי איש גלילי
קו ירוק כתב:כותרת האשכול חשובה. כמו ביחס להרבה מקומות בתנ"ך. ומצווה לדקדק בהם ולפרשם.
האברבנאל והמלב"ים עומדים ברוב המקרים. וישנן מפרשים רבים אחרים.

לא בשביל זה פתחתי תגובה, רק להביע רחשי לב:
ברובו המוחלט של האשכול מעורבים דברי מינות. וזו מכה מחמת לחגורה..
כי אמנם יש להשיב חורפינו -באשכול זה- דבר,
רק רבני הפורום לא ציפו שדיבורים כאלו ידונו באשכול.. תפס אותם לא מוכנים..

גם אני מצטרף.
אני מאד אוהב להתעסק בעיונים מסוג זה, וזה נותן המון הבנה בתורה וחדותא דאורייתא.
אך כשאני רואה הדרדרות לשפלות מסוג זה, אני מקבל דפיקות לב, שמא אני טועה ועדיף לא לגעת בנושאים אלו מפני תרעומת המינים (מצד שני אני חושב, אולי דוקא בגלל זה צריך להתעסק בזה יותר עם הכנעה אמתית לדבר ה' ולדברי רבותינו הקדושים, בשביל להקהות את שיני האפיקורסים).
מ"מ כמדומני שהודעות מסוג כזה, חייבות להמחק ע"י הנהלת הפורום.

Re: השינויים בשירת דוד - בין ספר שמואל לתהילים

פורסם: ד' ספטמבר 14, 2016 8:02 pm
על ידי מה שנכון נכון
אשר ברא כתב:דברי הגבורת ארי חוזרים ונשנים כאילו הוא חידש סברא זו מדעתו אך באמת כבר כותב כן (פי' המיוחס ל-) רש"י על דברי הימים בשם הירושלמי (כמדומה שאינו לפנינו)

ובדרך זו הולך גם בפי' דה"י המיוחס לר"י קרא (עודנו בכת"י). ואף הוא מביא זאת בשם 'תלמוד' ירושלמי.