גלילי כתב:אפש"ל לפי המפרשים שהיה זה מלחמה על קידוש ה', כיון שהיה קלסתרו של לוט כשל אברהם אבינו. ורצו להוכיח שאין ה' עם אברהם אבינו.
וקידוש ה', או ח"ו חילול ה' שאני.
תורת ישראל כתב:היאך יצא אברהם למלחמת המלכים בכזה סיכון עצום אך למען לוט בן אחיו הלא ידוע מהר"מ שאסור להכניס עצמו לספק סכנה לצורך חבירו? וקיים כה"ת כולה.
תורת ישראל כתב:היאך יצא אברהם למלחמת המלכים בכזה סיכון עצום אך למען לוט בן אחיו הלא ידוע מהר"מ שאסור להכניס עצמו לספק סכנה לצורך חבירו? וקיים כה"ת כולה.
יאיר כתב:מענין לענין באותו ענין..
האם משהו יודע תשובה לשאלה מדוע אברהם אבינו ע"ה לא חשש לרוחניות של בן אחיו לוט, כשבחר ללכת לערי הככר בסדום ואילו כשנתפס הלך להצילו..הרי "גדול המחטיאו מן ההורגו" .. הלא דבר הוא?..
זקן ששכח כתב:יאיר כתב:מענין לענין באותו ענין..
האם משהו יודע תשובה לשאלה מדוע אברהם אבינו ע"ה לא חשש לרוחניות של בן אחיו לוט, כשבחר ללכת לערי הככר בסדום ואילו כשנתפס הלך להצילו..הרי "גדול המחטיאו מן ההורגו" .. הלא דבר הוא?..
הבדל ברור. לגבי רוחניות כל אדם הוא בעל בחירה ואינני יכול ואינני צריך לקשור את ידיו שלא יחטא. אבל הצלה גופנית, כיון שאין חבוש מתיר עצמו - עלי מוטלת חובת 'לא תעמוד על דם רעך'.
זקן ששכח כתב:יאיר כתב:מענין לענין באותו ענין..
האם משהו יודע תשובה לשאלה מדוע אברהם אבינו ע"ה לא חשש לרוחניות של בן אחיו לוט, כשבחר ללכת לערי הככר בסדום ואילו כשנתפס הלך להצילו..הרי "גדול המחטיאו מן ההורגו" .. הלא דבר הוא?..
הבדל ברור. לגבי רוחניות כל אדם הוא בעל בחירה ואינני יכול ואינני צריך לקשור את ידיו שלא יחטא. אבל הצלה גופנית, כיון שאין חבוש מתיר עצמו - עלי מוטלת חובת 'לא תעמוד על דם רעך'.
יאיר כתב:זקן ששכח כתב:יאיר כתב:מענין לענין באותו ענין..
האם משהו יודע תשובה לשאלה מדוע אברהם אבינו ע"ה לא חשש לרוחניות של בן אחיו לוט, כשבחר ללכת לערי הככר בסדום ואילו כשנתפס הלך להצילו..הרי "גדול המחטיאו מן ההורגו" .. הלא דבר הוא?..
הבדל ברור. לגבי רוחניות כל אדם הוא בעל בחירה ואינני יכול ואינני צריך לקשור את ידיו שלא יחטא. אבל הצלה גופנית, כיון שאין חבוש מתיר עצמו - עלי מוטלת חובת 'לא תעמוד על דם רעך'.
כשם שיש חובת 'לא תעמוד על דם רעך' כך יש גם חובת "הוכח תוכיח" ולא מצינו שאברהם הוכיח או לפחות ניסה למנוע בדרך כלשהי את לוט מללכת לסדום..אדרבה, לכאורה ידע ולא מיחה ומי לנו עושה נפשות גדול מאברהם?..ולדעתי צ"ע.
(שליטא לפניכן צריך לדעת תשובה בפשט).
שליטא כתב:בעומק לענ"ד מסתבר שזה חלק מהמחלוקת בין הגר"א לבין הבעל שם טוב..
אבל זה רק על צד האפשר..
זקן ששכח כתב:שליטא כתב:בעומק לענ"ד מסתבר שזה חלק מהמחלוקת בין הגר"א לבין הבעל שם טוב..
אבל זה רק על צד האפשר..
לא הבנתי. אתה מוכן להסביר בדיוק מהי נקודת המחלוקת?
זקן ששכח כתב:מנין לך שידע אברהם באותה שעה מה קורה בסדום, עד שתהיה לו סיבה וטעם למנעו מללכת אל אותו מקום נפלא?
חוץ מזה, על מה היה אברהם אבינו אמור להוכיח את לוט, הלא בזמן שהיה עמו נהג, לפחות כלפי חוץ, במנהגיו של אברהם, ורק כשערק ממנו אמר: אי אפשי וכו'.
יאיר כתב:מענין לענין באותו ענין..
האם משהו יודע תשובה לשאלה מדוע אברהם אבינו ע"ה לא חשש לרוחניות של בן אחיו לוט, כשבחר ללכת לערי הככר בסדום ואילו כשנתפס הלך להצילו..הרי "גדול המחטיאו מן ההורגו" .. הלא דבר הוא?..
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 64 אורחים