מנצפך כתב:החזקוני על 'ואחות תובל קין נעמה' אומר שנעמה היתה תאומתו של תובל קין, ורש"י אומר שהיתה אשתו של נח, ולפי הרש"י לאחמ"כ שהאדם ידע את אשתו והוליד את שת רק אחרי שפרשו נשיו של למך ממנו אחר שהרג את קין ותובל קין, יוצא בחשבון פשוט שנעמה היתה במבול בת למעלה מ1500 שנה!!!
מישהו מדבר מזה?
אוצר החכמה כתב:החשבון שלו התבסס על הטענה אותה הזכיר שהאדם ידע את חוה אשתו אחרי מעשה נשותיו של למך. כלומר שנעמה היתה בת דורו של שת.
מנצפך כתב:החזקוני על 'ואחות תובל קין נעמה' אומר שנעמה היתה תאומתו של תובל קין, ורש"י אומר שהיתה אשתו של נח, ולפי הרש"י לאחמ"כ שהאדם ידע את אשתו והוליד את שת רק אחרי שפרשו נשיו של למך ממנו אחר שהרג את קין ותובל קין, יוצא בחשבון פשוט שנעמה היתה במבול בת למעלה מ1500 שנה!!!
מישהו מדבר מזה?
יעל כתב:היכן פרסמת את הדברים.
מנצפך כתב:החזקוני על 'ואחות תובל קין נעמה' אומר שנעמה היתה תאומתו של תובל קין, ורש"י אומר שהיתה אשתו של נח, ולפי הרש"י לאחמ"כ שהאדם ידע את אשתו והוליד את שת רק אחרי שפרשו נשיו של למך ממנו אחר שהרג את קין ותובל קין, יוצא בחשבון פשוט שנעמה היתה במבול בת למעלה מ1500 שנה!!!
מישהו מדבר מזה?
איש לוי כתב:מנצפך כתב:החזקוני על 'ואחות תובל קין נעמה' אומר שנעמה היתה תאומתו של תובל קין, ורש"י אומר שהיתה אשתו של נח, ולפי הרש"י לאחמ"כ שהאדם ידע את אשתו והוליד את שת רק אחרי שפרשו נשיו של למך ממנו אחר שהרג את קין ותובל קין, יוצא בחשבון פשוט שנעמה היתה במבול בת למעלה מ1500 שנה!!!
מישהו מדבר מזה?
מנין לך שנעמה היתה בת דורו של שת? יתכן ונולדה (בערך) 700 שנה אחר בריאת העולם ובזמן המבול היתה בת 800. ומה שכתבה התורה 'ואחות תובל קין נעמה' אי"ז מחייב שנולדה כבר אז, דלעולם יתכן שנולדה אח"כ ואמנם כאן מנתה התורה את הבנים של צלה, למרות שנעמה נולדה הרבה אח"כ.
מנצפך כתב:איש לוי כתב:מנצפך כתב:החזקוני על 'ואחות תובל קין נעמה' אומר שנעמה היתה תאומתו של תובל קין, ורש"י אומר שהיתה אשתו של נח, ולפי הרש"י לאחמ"כ שהאדם ידע את אשתו והוליד את שת רק אחרי שפרשו נשיו של למך ממנו אחר שהרג את קין ותובל קין, יוצא בחשבון פשוט שנעמה היתה במבול בת למעלה מ1500 שנה!!!
מישהו מדבר מזה?
מנין לך שנעמה היתה בת דורו של שת? יתכן ונולדה (בערך) 700 שנה אחר בריאת העולם ובזמן המבול היתה בת 800. ומה שכתבה התורה 'ואחות תובל קין נעמה' אי"ז מחייב שנולדה כבר אז, דלעולם יתכן שנולדה אח"כ ואמנם כאן מנתה התורה את הבנים של צלה, למרות שנעמה נולדה הרבה אח"כ.
כמדומני, שאחר שתקרא רק את המילים המודגשות תיושבנה קושיותיך
החזקוני על 'ואחות תובל קין נעמה' אומר שנעמה היתה תאומתו של תובל קין, ורש"י אומר שהיתה אשתו של נח, ולפי הרש"י לאחמ"כ שהאדם ידע את אשתו והוליד את שת רק אחרי שפרשו נשיו של למך ממנו אחר שהרג את קין ותובל קין, יוצא בחשבון פשוט שנעמה היתה במבול בת למעלה מ1500 שנה!!!
הכהן כתב:בפשטות אם היא נולדה אחר מות תובל קין, לא היו קוראים לה "אחות תובל קין" אלא בת למך או בת צלה.
כתב ומכתב כתב:
ומה שקשה אינו אלא מהחזקוני שכתב שהיה היתה תאומתו של תובל קין, ושיטה זו נחלקת במפורש בפירוש ריב"י שכתב כאן להיפך, שהן נח והן נעמה נולדו ללא תאומיהם, ולכן לא נכתב בהם 'ויולד את', ועל כן נשא נח את נעמה. ואפשר שכוונתו שלכן אמר הפסוק 'ואחות תובל קין' - היינו שמדגיש שהיתה אחותו ולא תאומתו.
ותקח מרים הנביאה. היכן נתנבאה, כשהיתה אחות אהרן קודם שנולד משה
אוצר החכמה כתב:איני מבין את הראייה מרש"י. אחות של מישהו זה גם אחות של מישהו שכבר נפטר. אבל לא של מישהו שעדיין לא נולד. והראיה של רש"י מזה שכתוב אחות אהרן ולא אחות משה מפני שבאותו זמן משה עדיין לא נולד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 36 אורחים