עמוד 1 מתוך 1

סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: ו' דצמבר 09, 2016 11:49 am
על ידי קראקובער
בעקידה כתוב וישכם אברהם בבוקר ושניהם הסבירו שהגדלות של אברהם שהוא הצליח להירדם בלילה למרות שידע שבנו קרבן ובפרשתינו כתוב ויקץ יעקב ואח"כ וישכם וכנראה דהכוונה שהקדים= הזדרז (באונקלוס: ואקדם) ולא שקם משינה. (שמעתי)

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: ו' דצמבר 09, 2016 12:17 pm
על ידי נשר
היכן כתב כך הגרי"ז?

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: ו' דצמבר 09, 2016 12:25 pm
על ידי עושה חדשות

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: ש' דצמבר 10, 2016 6:49 pm
על ידי קראקובער
נשר כתב:היכן כתב כך הגרי"ז?

מפי השמועה.

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: ש' דצמבר 10, 2016 6:58 pm
על ידי איתן
ממתי מקשים על הווארטים?

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: ב' דצמבר 12, 2016 6:19 pm
על ידי איש גלילי
קראקובער כתב:בעקידה כתוב וישכם אברהם בבוקר ושניהם הסבירו שהגדלות של אברהם שהוא הצליח להירדם בלילה למרות שידע שבנו קרבן ובפרשתינו כתוב ויקץ יעקב ואח"כ וישכם וכנראה דהכוונה שהקדים= הזדרז (באונקלוס: ואקדם) ולא שקם משינה. (שמעתי)

אפשר לפרש שיעקב חזר לישון אחר שהקיץ משנתו (ואמנם, אז יקשה על 'ווארט' אחר - שרק פרעה חזר לישון אחרי שהקיץ...).
והאמת כדברי הרב איתן.

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: א' נובמבר 26, 2017 5:11 pm
על ידי קראקובער
בספר חמדה גנוזה מובא בשם הד"ח מצאנז: כל העשרים שנה שהיה יעקב אבינו בבית לבן לא בא אף פעם אחת תחת קורת ביתו של לבן כי מגודל כח הטומאה שהיה שורה שם אלמלא היה בא פעם אחת היה נתפס שם.

והעיר ע"ז ח"א שהכתוב מכחישו: ויהי כשמוע לבן וכו' ויביאהו אל ביתו.

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: א' נובמבר 26, 2017 5:37 pm
על ידי חלמישצור
הרעיון הזה מביאו גם הראי"ה קוק בעולת ראיה:
וישכם אברהם בבוקר. מנוחת הנפש של הנשמה הקדושה, של האב הקדוש איתן האזרחי, לא נשבתה. שנתו לא נהיתה עליו, מתוך הידיעה הברורה, הבאה לו בדבר ד', ושום רגש של כהות, של רשול ושל דכאות, לא נתערב בהמית נפשו המטוהרה. שנת ישרים במנוחה ועליזת קודש עברה, וזמן ההשכמה באה כסדרה, ועז ד' המשוה רגליו כאילות, לרוץ כצבי ולהיות גבור כארי, לעשות רצונו של מקום ב"ה סמכהו, כי השכים בבוקר. וישכם אברהם בבוקר.

ופשיטא או כדברי הרב איש גלילי או כדברי הרבנים בקישורים שהביא עושה חדשות, ולזה דעתי נוטה, שהשכמה היא התעוררות מוקדמת בבוקר והזדרזות למעשה כלשהו (כמו 'וישכימו כעלות השחר', יהושע ו, טו, או 'וישכימו, ויהי כעלות השחר', שמואל א טו, כו), וויקץ הוא רק ההתעוררות וזה יכול להיות בכל שעה שהיא.

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: ג' נובמבר 28, 2017 11:53 pm
על ידי דמשק
הר צבי להגרצ"פ פר' וירא

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: ה' נובמבר 30, 2017 10:05 pm
על ידי מיכאל1
קראקובער כתב:בספר חמדה גנוזה מובא בשם הד"ח מצאנז: כל העשרים שנה שהיה יעקב אבינו בבית לבן לא בא אף פעם אחת תחת קורת ביתו של לבן כי מגודל כח הטומאה שהיה שורה שם אלמלא היה בא פעם אחת היה נתפס שם.

והעיר ע"ז ח"א שהכתוב מכחישו: ויהי כשמוע לבן וכו' ויביאהו אל ביתו.


זכורני שראיתי באחד המפרשים שיעקב אבינו בא לבית לבן כדי לבדוק את הנהגותיה של רחל ומאז אשר עמד אל טיבה לא בא אל בית לבן, וק"ו מגמלי אאע"ה שלא נכנסו עד אשר התפנה הבית מע"ז, והיאך ישכון יעקב בחיר האבות בבית אשר התרפים הם חלק ממנו עשרים שנה?!

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: ו' דצמבר 01, 2017 12:19 am
על ידי בקרו טלה
נשר כתב:היכן כתב כך הגרי"ז?

עי' בעובדות והנהגות ח"ג ובמועדים וזמנים ח"ז

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: ו' דצמבר 01, 2017 1:06 am
על ידי נשר
בקרו טלה כתב:
נשר כתב:היכן כתב כך הגרי"ז?

עי' בעובדות והנהגות ח"ג ובמועדים וזמנים ח"ז



ישר כח.

אגב, יש סתירה בין הנ"ל. לפי המועדים וזמנים החידוש הוא שישן ולא היה "עצבני",

ולפי הרב מלר לא כל כך ברור הווארט - התורה מלמדת שלא נחשוב שאברהם לא יכל להירדם "מרוב התרגשות וציפיה", אלא ישן ללא "פחד ומורא"??????

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: ו' דצמבר 01, 2017 2:27 pm
על ידי קאצק
מה שהביא פותח האשכול קראקובר מפי השרף מקאצק, זה על סמך שמועה, אין את הווארט במקומות מוסמכים בשם קאצק .

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: ש' דצמבר 02, 2017 7:33 pm
על ידי בקרו טלה
קאצק כתב:מה שהביא פותח האשכול קראקובר מפי השרף מקאצק, זה על סמך שמועה, אין את הווארט במקומות מוסמכים, ומפי שמועה יש לבדוק ממי השמועה.

נתחלף לו בספר לב שמחה (גור) וירא תשמ"ד

Re: סתירה ל"ווארט" של הקאצקר והרב מבריסק מפסוק מפורש

פורסם: א' דצמבר 03, 2017 7:26 am
על ידי קאצק
נכון מאד