שני ענינים נפלאים ומתוקים יש בפרשת השבוע פרשת שלח אודות מצות חלה.
א. ידוע דבריו של הנודע ביהודה [מהדו"ת יו"ד סי' ר"א] המחדש חידוש ליישב הסתירה ברש"י בפרשתן בפרק ט"ו האם ישנו שיעור לחלה או לא, ומפורסמים דבריו שכותב "ויש לי לומר בזה דבר חדש לא קדמני בזה שום מפרש או פוסק" [בקובץ שצירפתי הוא בעמ' השלישי טור א' בד"ה ואומר אני], וכבר הקשו עליו כל גדולי האחרונים שהרי זהו דבר מפורש בתוס' הרי"ד סוף פ"ב בקידושין וגם במשנה למלך כתוב כן, וכדאי לראות מה שכתב המלבי"ם בחיבורו התורה והמצוה פה בפרשה לבאר היטב דברי הנו"ב באופן מתוק וצח.
ב. ידוע דבריו של החת"ס בשו"ת [יו"ד סי' ש"כ] באופן שהפריש חלה ונתערבבה בין העיסה וכדאי להתירה באכילה אפשר להשאל על החלה, ואח"כ להפריש שוב. יש פלוגתת החת"ס והרש"ש [בנדרים דף נ"ט] האם צריך לברך שוב על ההפרשה, או שהברכה הראשונה חלה גם על ההפרשה השניה.
ותן לחכם ויחכם עוד, ומראה מקום אני לך.